heb hier een 850 T5 staan met het volgende probleem:
Aan de oliepijlstok zit sludge
oliepijlstok geeft geen olie aan (wordt regelmatig gepijld, en verbruikt bnormaal bijna geen olie)
koelvloeistofpeil een beetje gezakt (staat nu tussen min en max)
Geen olie op de koelvloeistof
na koppakkingtest geen Co in koelvloeistof gevonden (test met blauwe vloeistof)
Verver is niets abnormaals aan de motor en auto te merken.
Nu de vr(a)ag(en):
1. Heeft deze motor een andere plaats waar olie en koelvloeistof samenkomen (evt. oliekoeler) buiten de koppakking. En waar zit deze?
2. Kan het zijn dat de pijlstok in een koud gedeelte van de motor zit en er vaker sludge aan de pijlstok zit, maw komt dit mischien meer voor?
Alvast bedanklt voor de reacties,
Erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe wordt er met de auto gereden?
Veel korte ritten warbij de motor niet echt op werktemperatur komt en een tijd blijft kan dit ook veroorzaken.
Sorry, vergeten erbij te zetten. De auto wordt uitsluitend gebruikt voor lange afstanden (100 km+) dus dit kan volgens mij ook het probleem niet zijn.
Iemand verder nog ideeen?
Groeten Erik
Dit komt wel meer voor en zou me ook niet druk over maken.
De peilstok zit achter de radiateur en nog voor het inlaatspruitstuk dus de buis zal nooit erg warm worden.
Er zit misschien een oliekoeler op aan de zijkant van de motor onder de krukaspoelie.
Na mijn idee geen koeling van de koelvloeistof.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar