Ik heb af en toe problemen met de 850.
Soms slaat deze spontaan af in een bocht of bij een stoplicht. Verder heeft ie af en toe problemen met starten ( wel starten maar niet aanslaan).
Hier is al veel over geschreven en vooral over het brandstofpomprelais.
Ik heb tevens de codes uitgelezen:
113
112
122
Wat is nu het verstandigste om te doen, eerst bovenstaande relais vervangen of eerst kijken naar de foutcodes.
Kan iemand mij vertellen wat deze codes betekenen?
Alle info is welkom.
Alvast bedankt voor de reacties.
Guus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de foutcodes zie: http://www.scandcar.com/volvo-850-s70-v7...
Ik zelf zou eerst gaan voor het brandstofpomprelais. Rode relais naast de zekeringen. ff het deksel er af schroeven.
OK, ga eerst een nieuwe brandstofpomprelais plaatsen.
Weet iemand wat voor olie in de 850 moet?
Alvast bedankt,
Guus
14 jaar
10w 40.
heb je deze probleem opgelost?
13 jaar
Ondertussen de LMM en Lambda-sonde vervangen, maar nog niet het gewenste resultaat.
Binnenkort ga ik nog de BDP-sensor vervangen.
Guus
13 jaar
122 is luchttemp sensor, deze zit bij mijn weten op het luchtfilterhuis.
Hoor je de brandstofpomp wel ff lopen als je hem op contact zet. Rode relais in de zekeringenkast is het beruchte brandstofpomprelais. Het zware 4 potige grijze relais boven de radiateur is brandstofpomp bekrachtigingsrelais. Als je deze doorverbind moet de pomp gaan lopen.
ik had hetzelfde probleem met mijn eigen 850. ik had hem ook laten uitlezen, gaf alleen de stationair regelklep aan. de relais naast de zekeringenkast in mijn auto was groen, nummer 103. de relais aan de radiateur was ook groen, bestuurderskant.
bij een sloop twee "nieuwe" relais opgehaald van een goedlopende maar toch dode 850. ook allebei groen, en ze doet het nu weer 100%.
bedankt Ruud!!
13 jaar
ok, hoofdzaak is dat hij weer loopt. Ik wist niet dat het brandstofrelais 103 behalve in rood ook in groen bestond. Je ziet ook ik leer hier weer iets van. Blijft natuurlijk de vraag of het je brandstof relais 103 of het relais van de pompbekrachtiging naast de radiateur was die het niet lopen veroorzaakte. Beide defect lijkt mij een sterk stuk.
idd, maar was maar 5 euro bij de sloop voor ze allebei dus ik dacht ik vervang ze gewoon.
maar, 103, naast het kastje, die rook een beetje verbrand. ik kan wel de oude er weer in klikken om te testen. voor de wetenschap. ;)
je hoort het wel.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar