Hallo iedereen,
Eergisteren avond wilde in mijn Volvo C70 starten en toen bleek dat ie direct na het starten weer afsloeg. Na een 6 tal keer proberen sloeg ie aan leek ie aan te blijven. De volgende morgen kreeg ik de auto helemaal niet meer aan. Onder leerde al snel dat de motor geen brandstof (benzine) kreeg. Na enig onderzoek door de garage bleek de brandstofrelais defect te zijn. En inderdaad de auto deed het weer perfect.
De volgende morgen, start de auto prima. Helaas na 300 meter slaat onder het rijden de motor spontaan af. Toerental loopt naar nul, de motor slaat af en de lampjes gaan aan. Direct probeerde ik te starten en dat ging zonder problemen. Maar 1000 meter verder, stond ik stationair te wachten voor een verkeerslicht en was het hetzelfde liedje. 200 meter verder reed ik met zo'n 1500 toeren in z'n eerste versnelling en wederom viel het toerental naar nul en gingen de lichtjes aan. Ik kon direct weer starten en ben naar de garage gereden.
Uiteraard heeft de garage van alles gecontroleerd, maar kon niets logisch ontdekken. Ik ben er zeker niet gerust op om weer met deze auto te gaan rijden. Stel je voor met 120 km/h op de snelweg o.i.d.
Komt het bovenstaande verhaal iemand bekend voor, dan ben ik erg nieuwsgierig naar ideeën om iets te vinden wat ECHT opgelost kan worden.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb precies hetzelfde verhaal, maar dan met een S80 2.9 uit 1999.
Dinsdag gaat hij naar de garage (volvo), hopelijk weet ik dan meer.
Ik heb dit twee keer op de snelweg gehad, precies hetzelfde geen vermogen meer, toerental loopt terug en alle lampjes aan. Echt gevaarlijk, zeker als er geen vluchtstrook is.
Ik zou die van jou even laten uitlezen, meerdere dingen kan dit veroorzaken heb ik gehoord/gelezen.
- Brandstofpomp
- Brandstofpomp relais
- Carterontluchting dichtgekoold
- Brandstoffilter
- Versleten kabel in de bobine die massa maakt
- Chip in sleutel die geen goed contact maakt, waardoor hij denkt dat de auto gestolen rijd en de motor af zet.
- Lambda sondes kapot
- ga zo maar door :)
Heb het zelf alleen nog gehad onder een kwart tank over.
Heel vervelend, sorry dat ik geen oplossing heb maarja ik voel je pijn :)
Hallo Gripen,
Bedankt voor je reactie.
De garage heeft gisteren van alles gecontroleerd en vooral getest om de storing nog een keer te laten voorkomen, want dan kan er gemeten worden.
Helaas is de storing niet meer voorgekomen! Preventief zijn diverse kabelaansluitingen gecontroleerd en zonodig schoongemaakt of de connectie verbeterd. In jou lijstje zie ik ook het brandstofrelais staan en dat is wat ze de dag ervoor juist vervangen hebben. Het kan natuurlijk best zo zijn dat ze bij dat onderzoek een slecht contact hebben veroorzaakt. Ze hebben ook uitgelezen, maar hierbij werd helemaal niets aangegeven.
Het probleem dat ik ermee heb is dat ik nu niet zeker weet dat het opgelost is en het dus zo weer kan gebeuren. Maar goed, veel anders zit er nu niet op dan er toch maar meer te gaan rijden, wat de auto overigens prima doet.
Mag ik jou vragen om de bevindingen die de Volvo garage aantreft door te geven, ik ben erg nieuwsgierig! misschien lost het mijn probleem ook wel op.
Met groeten en een goed weekend!
14 jaar
Hallo Gripen,
Is er nog wat duidelijk geworden uit het onderzoek van de Volvo garage, wat er met jouw auto aan de hand is/was?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar