Volvo S70 1998: start

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 106

moet te lang doorstarten .

Wim Smits

Geplaatst door Wim Smits (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Vertel eens wat meer. Zo maar ineens of langzaam erger geworden?
Kij koude en/of warme motor? Bij lege tank en/of bij vollle tank?

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Waar is al naar gekeken , wat is gecontroleerd of vervangen ?

Wim Smits (0), 2 jaar geleden

sinds een half jaar moet ik langer doorstarten als ik gewent ben , nu ongeveer 8-11 sec. . maar als hij een maal aanslaat loopt hij perfect , ook op gas . ik heb reeds bougies , kabels , verdelerkap en rotor vervangen . dus bij mij is het volgens mij een brandstof kwestie . brandstofdrukregelaar laat door , wilde ik vervangen maar is nergens voorradig . de druk nog niet kunnen meten wegens ge gebrek aan een betrouwbare meter . als ik het contact aanzet hoor ik de pomp achter draaien en stopt na een paar sec. , dus ik denk dat de druk goed is .het maakt niet uit of het een volle of een bijna lege tank is ,of een koude of een hete motor is

oldford (0) PRO, 2 jaar geleden

Als het echt moet, dan kun je brandstofdruk meten met een oliedrukmeter.
En dan bedoel ik ook die van het type dat je als extra binnen in de auto monteert.
Ik heb dat wel eens gedaan onderweg bij een rally.

Bij een mechanische oliedrukmeter moet je er een t-stuk tussen zetten.
Bij een elektrische oliedrukmeter moet er een t-stuk met aansluiting voor de bijbehorende gever tussen. Zorg dan wel voor een goede massa van dat t-stuk.
Met een beetje handigheid moet dat lukken. Gebruik wel slangenklemmen op dat t-stuk.

Heb je al gecontroleerd of de start niet per ongeluk op 2 brandstoffen tegelijk gebeurt?

Een eenvoudig diagnosemiddel is de 4-gas tester die ook voor de APK gebruikt wordt.
Daar kun je tijdens de startpoging op zien of er te weinig of juist veel te veel brandstof de motor in gaat.

Wim Smits (0), 2 jaar geleden

vriendelijk bedankt voor je tips . ik zal de zekering van de gasinstalatie er uit trekken , dan weet ik zeker dat hij alleen op benzine start en ik zal ook eerst de brandstofdruk meten , maar ik denk dat als het membraam van de brandstofdrukregelaar kapot is dat de druk misschien ook te laag is ,maar die zou ik ook kunnen afstoppen dat ook zeker weet dat de brandstofpomp 3 bar oplevert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.