Principe:
Motor start altijd op benzine en schakelt over naar LPG bij genoeg toeren.
Probleem:
Motor start moeilijk op benzine en loopt slecht op benzine.
Zodra ik (koude ochtend start) de auto start, draait alles rond maar wil auto niet starten. Ik start de auto 3-4 keer maar deze slaat niet aan. Na een kop koffie en 15-30 min wachten, start ik de auto en slaat deze aan op benzine om vervolgens zonder problemen over te schakelen op gas. Zet ik de auto na een rit uit, moet ik bovenstaande herhalen om de auto weer op gang te krijgen. Dat moeten wachten wordt irritant of ik moet de motor laten lopen (op LPG) om weer weg te kunnen.
Het lijkt erop dat de injector-rail na het overschakelen op gas weer leeg loopt.
Benzine injectoren lekken niet, geen benzinelekkage in het motorcompartiment en ook niet onder de auto. Ook loopt de benzinetank niet leeg.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst zorgen dat de auto op benzine goed loopt en start, geen verstopte injectoren of oude benzine in de tank benzinefilter verstopt.
Gr Ron
Verse benzine, nieuw benzinefilter, tank en leidingen schoon, injectoren ultrasoon schoon. Ik denk dat er een klep open blijft staan (benzinepomp-relais???).
11 jaar
Wat voor gas installatie heb je?
Heb je die paarse gasinjectoren in je inlaatspruitstuk?
Zo ja, controleer of deze niet lekken D.m.v. In een bekertje water dompelen en kijken of er bellen komen.
Controleer ook van het benzinesysteem je brandstofdrukregelaar of deze niet lek is, dit doe je door het vacuüm slangetje eraf te halen en als er dan brandstof uitkomt is je membraan lek.
Gasinjectoren zijn OK. Geen bellen en bovendien helemaal schoon. Motor loopt ook prettig stationair (800rpm) op gas maar helemaal niet stationair op benzine.
Brandstofregelaar komt geen brandstof uit zodra ik de vacuumslang eraf haal. Vanochtend was het kouder dan de afgelopen dagen en na 3 keer starten (hij sputtert, heeft dus benzine en dat geeft aan dat hij wil starten) sloeg de motor aan en met een dot gas overgeschakeld op gas. Ik herinner mij dat afgelopen winter het starten op nagenoeg dezelfde manier verliep. Zodra eea echter goed warm is (na een rit), weigert de motor aan te slaan.
Ik vermoed toch een benzine-injector(en) probleem of het is toch de brandstofpomp. Wordt vervolgd.
11 jaar
relais 103
benzinepomp
meestal de veroorzakers
11 jaar
Brandstofpomp geeft voldoende druk (gemeten!).
UIt de uitlaat dampt benzinelucht en af en toe een slappe of lege accu.
Het relais 103 laat ik doormeten en / of vervangen.
11 jaar
NPS al gecontroleerd (nokkenaspositiesensor)
11 jaar
Relais 103 is OK. Er wordt gesuggereerd dat het "intern lekkende" injectoren zijn.
Nog nooit van gehoord. Iemand op dit forum wel?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar