Volvo 360 1989: Start problemen en meer...

Bouwjaar: 1989, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo!

Ik heb een startprobleem met mijn Volvo 360 injection (2.0 Liter). Voordat ik startproblemen ondervond gebeurde het een en het ander:

Een paar weken nadat ik deze Volvo 360 gekocht had, wilde ik de radio die er toen inzat eruit halen en in een andere auto zetten. Dit had ik dus ook gedaan zonder problemen, maar het gedonder begon toen de radio er eenmaal uitwas. Ongeveer een paar dagen nadat de radio eruit was begon de auto vreemd te doen.

De remlichten werkten niet meer. De koplampen voor en achter branden snel door. Indicatortjes zoals benzine-meter deden het niet meer, deze bleven 'gezakt' staan.
Als de auto op contact stond deden de koplamopen het wel, maar als de motor eenmaal aanstond, dan deden alleen de stadlichten het.

Aan de zekeringen ligt het denk ik niet, meeste heb ik al correct vervangen, ook is de accu al vervangen door een nieuwe.

Door dit voorval heeft de auto afgelopen winter lang stilgestaan en nu wilt ie niet meer starten.

Dat van de radio en de kort daarop komende problemen kan ook toeval zijn. Weet iemand waar dit alles aan kan liggen? Wil ook graag weten of de auto nog de moeite waard is om te rapareren, dus zullen de reparaties niet te duur zijn?

Alvast bedankt.

dupl-u-11460-5dd147f8dc52f+Zazaman

Geplaatst door dupl-u-11460-5dd147f8dc52f+Zazaman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 360? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

qengelberts (0) PRO, 19 jaar geleden

Het niet willen starten van de auto na lang stil gestaan te hebben kan ook te maken hebben met vervuiling in de brandstof. Het probleem met de elektra: Is de draadboom niet beschadigd bij het verwijderen van de radio?

dupl-u-11460-5dd147f8dc52f+Zazaman (0), 19 jaar geleden

D'r liggen wel een aantal draden los maar beschadigd lijkt me niet echt.

qengelberts (0) PRO, 19 jaar geleden

Als dat alleen de draden zijn van de radio en die geen kortsluiting maken lijkt me dat niet echt het probleem maar daar zou ik eens goed nakijken dan.

dupl-u-11460-5dd147f8dc52f+Zazaman (0), 19 jaar geleden

Ok zal ik doen, bedankt!

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Vaak is er een fout gemaakt bij inbouw van de radio bij een 360 de draad van de massa voor de radio wordt dan verkeerd gebruikt en krijg je diverse storingen vraag bij een dealer of ze een schema hebben. Ik heb het nooit een radio ingebouwd in een 360 maar ken het probleem wel. als dat verholpen is en de auot loopt nog slecht controleer en maak schoon de massa op de motor massa strip los of vuil.

360Degreez (0), 19 jaar geleden

Hehehe, je hebt waarschijnlijk de multistekker van volvo eraf geknipt om een universeelstekker te monteren voor je radio.

De multistekker van volvo is er een waar veel doorvoer draden op zitten naar andere componenten in het interrieur, daar is het bij mij ook fout gegaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 360 of stel zelf een nieuwe vraag.