Volvo 360: stationair toerental te laag.

Bouwjaar: 1987

Wie weet hoe ik het stationair toerental omhoog krijg van een Volvo360GLT B200E. Ontsteking en CO staan goed. Als hij koud m is loopt hij ca 650rpm, warm na een langere rit ca 750rpm. De omloopschroef staat op max. Ik krijg de indruk dat de koudstart sproeier lekt. Bij een koude start rookt hij tamelijk. Hoe test ik de koud start trouwens.
bvd Ruud

Ruud10657

Geplaatst door Ruud10657 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 360? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Het HC goed??
Carter ventilatie goed, geen lekkage(onder inlaat spruitstuk)???
Vlamdover open ??
Pijlstokrubbertje oke ?? olievuldop??? etc.erg gevoelig bij deze motoren!!
Distributie-timing goed??
Bedoel je de omloopschroef(zwart/kunstof)op het smoorklephuis??

Stel dat de koudstart sproeier lekt!!dan moet het co% hoog zijn.

mvrgr Hub

Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hi Hub,
HC kan ik niet checken, Rubbers ok, cartervent is schoon en open, Distributie riem is net vernieuwd bij 315000km en staat volgens mij goed. De omloop schroef (zwart/kunstof) staat vrij ver uitgedraaid. Nog verder en hij gaat valse lucht trekken langs de schroef. Draai ik hem iets in, dan daalt de rpm nog verder. Smoorklepschakelaar staat goed afgestelt conform vraagbaak Olving. Waar zit die vlam dover?
gr Ruud

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Vlamdover zit achteren onder het inlaatspruitstuk
Daar waar de carterventilatie het blok ingaat,.
Een zwart rond potje(kunstof)met aan de bovenkant een dikke en een dun slangetje.

Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hi Hub,
De vlamdover rekende ik al tot de carterontluchting zelf en deze is inderdaad schoon en open.
gr Ruud.

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik weet het niet zeker(bij deze uitvoering)maar waarschijnlijk hoort in de dunne slang vanaf de vlamdover een restrictie.
dit kun je controleren door deze slang deels dicht te knijpen
en het stat.toerental te controleren.

gr Hub

Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hi Hub,
Maakt geen verschil.

gr Ruud

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Sorry ik denk dat je verder moet met een 2 of 3 gas meting.
Hoe hoog was eigenlijk je co% ?
Hoeveel gr.voorontsteking?

gr Hub

Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden

10 graden vooronsteking, 2%co.
gr Ruud

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Hmm,gaskleppositiesensor/schakelaar werking cq afstelling?

gr Hub

Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden

Staan perfect en werken goed. Gisteren een stuk van ca 40km gereden, toerental stationair goed. Vandaag weer kortere stukken gereden. Toerental weer ca 650rpm.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 360 of stel zelf een nieuwe vraag.