👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
HELP,
Twee weken geleden,wilde de auto niet starten en de kachelblower was niet te regelen.
De blower blies voluit en de startmotor ging heel zachtjes(net alsof je accu leeg is).
Ik heb toen de zekering van de kachelventilator er uit gehaald en hij starte nu wel.(waarschijnlijk toevalstreffer)
Nieuwe transistorweerstand er in gedaan en probleem opgelost. Dacht ik.
Week later, zelfde probleem. Alleen werkte het niet meer om de zekering te verwijderen en te starten.
Na aangesleept te zijn door de anwb, auto bij de garage neergezet. Probleem deed zich gelukkig na meerdere keren starten weer voor. Het heeft waarschijnlijk te maken met de startonderbreker, of het contactslot.
Nu is mijn vraag, kent iemand dit probleem en als het door de startonderbreker komt. Is deze te omzeilen, cq uit te zetten?
De ring van het contactslot wordt voor de zekerheid vervangen.
Morgen auto ophalen en ben benieuwd of het opgelost is!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit lijkt meer op het bekende accupoolklem-probleem !!
Dit kun je controleren door een aantal keren achter elkaar te starten (+/- 10-15 keer), voel dan of de accupoolklem(men) niet warm (of heet) word(en)
Als ze warm (of heet) worden dan de kabels vernieuwen of de accupoolklemmen doorsolderen !!
en even kijken of je massakabel goed vast zit aan de chassie of eventueel met een startkabel goed op de chassies zetten en de andere kant in het midden op de pool drukken,zo ook met je plus pool doen even de startkabel op de kabel zetten en in het midden op de pool drukken zo omzeil je je accupool-- accuklem verbinding
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar