close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Startproblemen v40 uit 1999

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 Automaat

Hallo,

Wij zijn sinds een maandje ongeveer in het bezit van een superfijne v40, maar er is een probleem waar ik graag eens een mening van een proffesional van wil horen. Indien de motor koud is dan start de auto direct, maar als wij een stukje of stuk gereden hebben en de motor is nog warm als wij weer willen starten dan slaat steeds de motor af. Als wij gas bijgeven en dit een goeie minuut blijven doen, dan blijft hij lopen en gaat het verder goed. Nu is het lastig met een automaat om gas te geven de auto te in de "R" te zetten en weg te rijden en ik schaam me soms kapot als ik de auto op een overvol parkeerterrein start en gelijktijdig gas moet geven om afslaan te voorkomen.

Men heeft ons gezegd dat het de stappenmotor zou kunnen zijn, dus die heb ik maar vervangen en wat denk je? Hielp niets. Nu zit er een goedje in de benzine die de verstuivers moet reinigen, maar zie nog niet veel verbetering. De garage kan niks uit de computer halen. Het lijkt soms als je hem koud start dat hij even op drie poten loopt en moeizaam over gaat op vier. Daarna loopt hij mooi gelijkmatig.

Is er iemand die nog enig idee heeft?

Geplaatst door

Dennisv40 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt meer in een tempratuursensor of iets dergelijks. Te veel benzine bij warme motor dan slaat de auto ook af. Dealer kan met de laptop naar de sensoren kijken wat er aan de hand is dan.

Highway 675
badge

16 jaar

oke ga het morgen eens vragen bedankt zover anders meld ik mij weer

Dennisv40 0

16 jaar

Is het er één van modeljaar 2000? Vanaf ongeveer juli 1999. Dan heeft hij misschien nog een softwareupdate nodig.

rensk001 0
badge

16 jaar

is er inderdaad 1 van modeljaar 2000 van 22 juli 1999 om precies te zijn. Kan de fout echt daar mee te maken hebben? en zo ja hoe kan ik dat laten updaten? Bedankt alvast voor het advies

Dennisv40 0

16 jaar

De dealer kan deze update doen of het probleem dan is opgelost is moeilijk te zeggen. Rensk001 zegt ook Misschien.

Highway 675
badge

16 jaar

Hallo,

Ben bij de dealer geweest en er is geen update beschikbaar voor mijn auto. De stappenmotor is het niet, het gasklephuis is gereinigd, Het startprobleem blijft zich voor doen. De computer in de garage geeft geen storing aan, althans een vreemde volgens de geleerden. Kunnen niks vinden, hebben tijdelijke onderdelen vervangen om te kijken of het beter werd niks helpt. Heeft iemand nog suggesties??? Nogmaals het probleem deed zich voor vanaf het moment dat wij olie hebben moeten bijvullen,zo'n slordige 3,5 ltr is erbij op gekomen omdat die handelaar nergens naar heeft gekeken. Hij verbruikt overigens niet.

Wie helpt mij??

Dennisv40 0

16 jaar

[quote=Dennisv40]Hallo,

Nogmaals het probleem deed zich voor vanaf het moment dat wij olie hebben moeten bijvullen,zo'n slordige 3,5 ltr is erbij op gekomen omdat die handelaar nergens naar heeft gekeken.
Wie helpt mij??[/quote]
Ik denk dat het toeval is maar, hoe zit het met de andere onderdelen zoals luchtfilter en bougies?
Hoe zijn de neuzen van de bobines?
Heeft de dealer ook naar de sensoren gekeken wat die aan gaf tijdens de start bij warme motor?

Highway 675
badge

16 jaar

Ben alweer voor de zoveelste keer bij de dealer geweest, luchtfilter is schoon, bougies goed, sensoren en alles geven juiste waarde aan enz. Wel werd er een te hoge waarde van onvolledig verbrande deeltjes gemeten in de uitlaat. Kan het iets met het brandstoffilter te maken hebben? of met een relais dat stuk is? Geeft hij dit aan met uitlezen? het lijkt erop dat hij teveel benzine krijgt bij de start bij warme motor, wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik weet het in ieder geval niet meer als iemand nog iets weet of vermoed ..... hoor ik het graag

Groet Dennis

Dennisv40 0

16 jaar

is de brandstofdrukregelaar op je brandstofrail al gecontroleerd?
en je koelvloeistoftemperatuur sensor dat deze niet denkt dat de motor koud is?
kunnen ze bij de dealer controleren via parameterwaarden.
en als je wilt weten of dat de auto een goede brandstof/luchtverhouding heeft kun je hem even op de viergastest controleren. co en lambda waarde.
want een lekke spruitstukpakking of de o-ringen van de injectoren kunnen ook valse lucht geven.

Herman BMW 0
badge

16 jaar

Hallo Herman,

De druk op de brandstofrail is goed 3,5 bar dit was goed zeiden ze. Het ventiel op de rail was echter lek en is weer gerepareerd. Wij hoopten dat het zo eenvoudig zou zijn maar helaas was dit niet de oorzaak. De auto is aan een viergastest onderworpen(althans er is een slang in de uitlaat gehangen die diverse waarden meette) en daar kwam uit dat er teveel onverbrande deeltjes inzaten. Het probleem wil ik graag oplossen, maar voor elke minuut die de dealer er naar kijkt, en dat zult u ongetwijfeld weten, moet ik betalen en ik ben nog niks verder!! Wat betreft de lekke pakking en o-ringen...kan ik dit zelf op een eenvoudige wijze controleren??? in ieder geval bedankt voor uw reactie!!!.

Heb trouwens gisteren de bougies vervangen en dit heeft helaas ook niet veel geholpen, maar was geen overbodige luxe

Groet Dennis

Dennisv40 0

16 jaar

Ik neem aan dat je orginele Volvo bougies hebt gemonteerd. Partnummer 272207.

rensk001 0
badge

16 jaar

Nee, heb hier bij een automaterialen leverancier bougies besteld. bougies van het merk ngk. Dit is wat de computer bij hun aangaf als type bougie voor deze auto. deze heeft alleen 2 vonkbogen ipv 3 is dit niet goed dan?

Dennisv40 0

16 jaar

Als ik het goed begrijp is het probleem pas gekomen gekomen na het bijvullen van een flinke hoeveelheid olie. Ik weet niet zeker of deze Volvo hydraulische kleppen heeft. Als dat zo is moet je wel precies de juiste oliesoort hebben toegevoegd anders kan de klepbediening problemen gaan geven. Wellicht ver gezocht, maar toch even een aandachtspuntje.


vr.gr. Theo

Theo,

Wat bedoel je precies met goeie olie? bepaald merk of type olie? Het zou natuurlijk kunnen wat je zegt, zijn er nog andere klachten bij verkeerde olie voor zover u weet? Kan ik er in d etoekomst nl rekening mee houden dat ik andere olie ga gebruiken Bedankt in ieder geval

Dennisv40 0

16 jaar

Dennis,

Merk olie is niet belangrijk. Wel erg belangrijk voor het juist functioneren van de hydraulische klepstoters is de dikte van de olie, uitgedruks als bijvoorbeels SAE 5-30. Bij een verkeerde dikte kunnen de kleppen bijvoorbeeld in koude toestand niet goed opengaan. Als de olie te dun is kan de olie bij warme motor na het afzetten van de motor uit de klepstoters lopen. De klepstoters functioneren dan niet goed en de motor heeft even nodig om ze weer te vullen. Zoals ik al eerder aangaf wellicht ver gezocht maar toch even in het instructieboekje kijken welke dikte olie er in moet en of de bijgevulde olie aan die eisen voldoet.


vr.gr. Theo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.