👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het stationair toerental van mijn Volvo 440 '96 met B18U motor, af fabriek LPG G3 installatie, is niet goed. Bij koude start is handmatig gas bijgeven nodig voor een goede start, en bij inschakeling van de airco (warme motor) zakt het toerental omlaag naar ong. 700tpm. Bovenstaande problemen zowel bij benzine als bij lpg. Bij omschakeling van benzine naar lpg tijdens stationair draaien slaat de motor af. Bij de Volvo garage is reeds de stationair regelmotor vervangen; dit heeft geen effect. Sterker nog, de nieuwe motor doet helemaal niets! Ook niet bij het testen m.b.v. de Fenix 3B componententest functie. Er wordt ook een error code 2-2-3 gegeven. De stationair regelmotor heeft een vierpens aansluiting. De verbinding van de stationair regelmotor naar pennen 8, 17, 23 en 24 van de benzine ECU is in orde (resp. signaal stationair schakelaar, massa, en 2x positiebepaling stationair regelmotor). De ECU is een keer vervangen, er staat een datum op :04/01/01. In de ECU lijkt het alsof de uitgangstrap naar de stationair motor is opgeblazen (ziet er verbrand uit). Op internet is het typenummer van dit onderdeel nergens te vinden. Kan ik nu gewoon een ECU kopen bij de sloop en deze plaatsen? Wie kan mij verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja maar, wel met het zelfde nummer anders loopt die niet!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar