close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: stationair toerental schommeld 1.8 gdi

Bouwjaar: 2000

bij warme motor bijvoorbeeld bij stilstaan voor stoplicht ,
blijft het toerental erg schommelen ..
wat wij ondertussen hebben gedaan :
de klant sportief laten rijden met een kwart tank benzine met 3 flaconnen brandstof reiniger toegevoegd...
gasklep huis verwijderd en schoongemaakt ..
controle op lekkage van de vacuum slangetjes ..
direct in het inlaat spruitstuk met carburator cleaner gespoten tijdens lopende motor bij verhoogd toerental ..
dit omdat wij denken dat het voornamelijk vervuiling is van het inlaat systeem
na dit alles is de auto goed warm gereden en is er flink mee "getrapt" om de vervuiling schoon te branden ..
tot nu toe geen effect ..
wie heeft een idee /oplossing

Geplaatst door

Sven71 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als dit alles gedaan is. controleer nog eens goed of er egt geen lekkage zijn!! en is de caburator al goed afgesteld.

Bart841 0

19 jaar

@ Bart, een auto van 2000 heeft al lang geen carburateur meer.
@ Sven, pakt de auto nergens valse lucht?

Wauter 0
badge

19 jaar

Sven, zit hier een zelfde GDI Motor in als van de Mitsubishi Carisma?? Zo ja, dan heb ik denk ik een oplossing voor je. (Om inderdaad de VERVUILING zonder demontage weg te krijgen.)

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

Ja, er zit de zelfde motor in als bij Mitsubishi.
Het afstellen van de gasklep is een aparte procedure.
Ik heb dat een keer gedaan en het duurde een hele periode voordat hij weer normaal liep. Ik heb bij mitsubishi de procedure opgevraagd. Ik weet het niet meer zeker maar het was ongeveer zo klep schoonmaken zonder verbruikers een paar minuten laten lopen dan accuklem los voor 10 minuten en dan weer laten lopen met alle verbruikers aan. Ik had geen vervuilingsprobleem omdat ik de kop vervangen had maar het is bekend dat het grootste probleem is bij een GDI.
Ik zou dus beginnen met de raad van Siem op te volgen.

volvoxc90 0
badge

19 jaar

beste sven de oorzaak herkenik:gaat als volgt tewerk,achter op inlaatspruitstuk zitten nippels van rembekrachtiger enz demonteer de nippels deze zitten dicht/reinig alles,ook slangen doorblazen probleem opgelost graag je ervaring melden groetv50

volvov50 0
badge

19 jaar

nou het wil nog niet vlotten met de v40
ik heb het middel van siem gebruikt ,
duidelijk was wel dat er inderdaad een extra verbranding van de vervuiling is , maar het schommelende stationair toerental is ermee nog niet opgelost...
ik heb de leiding van de rembekrachtiger bekeken maar die komt op een soort zwarte box uit die in contackt staat met het spruitstuk maar er is hier geen sprake van verstopping ..
verder even contackt gehad met de locale volvo dealer voor de instel procedure van het gasklep huis .. die verwees me door naar de mitsubishi dealer , die zegt accu pool loshalen even wachten en dan paar minuten stationair laten draaien zonder verbruikers ...
resultaat ... schommelen ...
morgen even langs bij mitsubishi en daar aan de testkast

Sven71 0
badge

19 jaar

het zelfde gehad met een bmw , goed doortrekken tot de toeren begrenzer en gas vast houden een 20 sec. meerdere malen herhalen . de bmw liep toen stationair weer mooi.


janrietman 0
badge

19 jaar

na nog meer reinigen is er weinig tot geen verbetering waarneembaar
klant heeft besloten een andere auto aan te gaan schaffen

Sven71 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.