close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: dreunen tussen de 1300 en 1800 toeren

Bouwjaar: 1998

Hallo
Mijn V40 1,9 TD uit 1998 met 267000 km rijdt goed. Verbruik rond de 1:16. Een ding zou ik graag anders willen en dat is dat het dreunen bij laag toeretal minder is. Bij 50-55 km/u is zeer onprettig. Je moet minstens 1900 toeren maken wil het dreunen afnemen.
Ik heb wel eens iets gelezen over motorsteunen maar er zitten er vier op. Welke geeft het meeste effect tav het dreunen bij vervangen?
Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen adviseren.
Alvast bedankt, Jack

Geplaatst door

JackB (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Bart,
Bij de Volvodealer bij mij in de buurt zegt dit helemaal niets. Is het mogelijk dat je mij een foto of tekening kan sturen?
Weet jij bij welke dealer dit is gedaan?
Alvast bedankt, Jack.

JackB 0

19 jaar

Hoe is de staat van elk van de steunen, de slechtse zou ik mee beginnen in dat geval.

Wauter 0
badge

19 jaar

als alle steunen goed zijn kan het ook nog een ander probleem zijn. ga langs de garage en dan kan er een extra motorsteun ingezet worden tussen het blok en de achterwand. dat is bij mijn volvo v40 ook gebeurt.

Bart841 0

19 jaar

Het is voor mij slecht te bepalen wat de staat is: zo te zien is er geen stuk, wel wat doorgezakt(de onderste twee. De bovenste, bij de distridutie, lijkt wel op zijn middensteun te rusten. Ik weet niet hoeveel ruimte daar normaal tussen zit.
Bart, dat van die extra steun, daar wil ik wel meer van weten. Wordt hij daardoor inderdaad stiller? Is het een modificatie voor elke TD?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vr.gr., Jack

JackB 0

19 jaar

dat weet ik niet. het is niet een normale steun. het word dus je je motorblok en de achterwand van de motokap aangeschroefd.
je kan het sowieso ff vragen bij een volvodealer. je kan de status het beste zien als de motor wat omhooggetilt word. kijkn of deze loskomt van de carosserie. dit kunnen ze bij de garage zo doen.

Bart841 0

19 jaar

pfff foto is moeilijk. is niet goed zicht baar. ik zal een tekening proberen te maken.

Bart841 0

19 jaar

Alvast bedankt voor de moeite.

JackB 0

19 jaar

Hallo allemaal,

Ondertussen een de motorsteun aan de distributie zijde vervangen. Was doorgezakt. Geeft vooral op hoger toerental een verbetering. Het dreunen is echter nog steeds aanwezig, zij dat het wel wat minder indringend is geworden.
Vraag aan Bart, gaat het lukken met de tekening?
Heeft iemand anders nog goede tips?? Is de motor iets anders af te stellen zodat hij wat trillingsvrijer loopt bij lager toeren??
Alvast bedankt voor jullie reacties.

JackB 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.