wie heeft ooit meegemaakt dat de knopjes van de airco, achterruitverwarming, knopje voor de luchtcirculatie de aanjager (1t/m5) compleet niet meer werken, en dat in 1 keer. Volgens het boekje moet je naar de garage als je aircoknopje knippert, maar bij mij knippert alles eigenlijk. Heeft dit met de booard computer te maken of zit er misschien ergens een kortsluiting. Het gaat hier om een volvo V40 1.8 bj dec.96. Deze auto heb ik al een hele tijd, en wil hem eigenlijk ook nog wel een tijdje houden, Maar als dit probleem mij teveel geld gaat kosten, dan zal die, jammer genoeg, moeten vertrekken. Ik hoop dat er iemand is die een goedkoop advies voor mij heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt eerst dat het compleet niet meer werkt en daarna dat alles knippert dat is wel een verschil.
Als niet meer werkt zou ik eerst de zekering controleren.
Eventueel bediening demonteren en stekker en bedrading controleren.
het werkt niet meer en daarom gaan de lampjes in de knoppen knipperen, dat geeft aan dat er een storing in het systeem zit, heb dezelfde ongeveer de zelfde storing kunnen vinden bij iemand met een volvo van bj 2000, maar ik weet niet of die het zelfde systeem heeft als een volvo van bj 96. Die auto had een kapotte relais, heb dit bij mijn auto nagekeken, maar kan er eigenlijk niet goed uitkomen, Probeer maandag even bij de volvo dealer wat gegevens los te peuteren, maar moet eigenlijk zeggen dat ik weinig kans zie bij die garage omdat ik daar geen klant ben. in elk geval bedankt voor het advies, en als ik er uit kom, dan hoort u van mij
13 jaar
Ik snap wat je bedoeld maar inderdaad als je knoppen knipperen heb je een storing in je airco.
Heb je ECC of MCC.
ECC is met temperatuurverdeling of MCC alleen warm/koud knop?
Dit is wel uit te lezen met de Volvo systeemtester.
kun je me misschien vertellen waar de ecc of mcc zit?
13 jaar
Je bedieningspaneel van je verwarming/airco noemen ze zo.
Als je nou met een temperatuuraanduiding hebt d.w.z. van 18 graden tot 26 graden word dat ECC genoemd en als je alleen een blauwe en rode streep als verdeling hebt is dit MCC.
Gewoon uit laten lezen met systeemtesteren kijken wat er uitkomt.
heb de auto weg gebracht naar de volvo dealer, daar hebben ze geprobeerd het probleem uit te lezen, dit is niet gelukt omdat ze op 1 of andere manier geen stroom voorziening hadden, na2 dgn. alles doorgemeten te hebben, hebben ze maar een externe stroomvoorziening gemaakt, zodat het ecc gedeelte weer stroom had. Probleem nog niet opgelost want de aan jager deed het nog steeds niet. Na enkele telefoontjes heb ik hem weer opgehaald. Probleem nog steeds niet opgelost en 100,- euro armer. Zelf onder het dashbord gekropen, overal aan gezeten vooral bij de zekeringskast, en wat zag ik tot mijn stomme verbazing "geflikker" bij de bovenste zekering (25A)
Dit is dus de zekering van het hele ecc systeem, eruit gehaald vervangen, en wat denk je, probleem opgelost. Alles doet het weer, gewoon zoals het hoort. Volgens mij ga ik maar bij de volvo dealer solliciteren. Ben terug geweest heb ze verteld en ze wilden me niet geloven, na veel heen en weer gepraat ben ik maar weg gegaan, zonder dat ik een klein excuusje heb gehad of zoiets.
13 jaar
Bedankt voor de feedback.
Het zat nog in mijn hoofd en bedenk ineens "zekering dat knettert". Ik denk dat je toch wijs aan doet om de zekering kast eens goed te bekijken.
De contacten van de desbetreffende zekering niet zwart zijn. of een plus draad dat warm is geweest anders komt je probleem weer terug.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar