Hallo,
Ik heb een S40 19TD (11-1997)(150.000km) met het volgende probleem;
Als je start maakt de motor soms een ratelend/tikkend geluid en veroorzaakt een wit/grijze rookpluim. Als je een keer gas geeft loopt (en rijd) hij normaal. Als de motor op bedrijfstemperatuur is en na een rit stationair draait gaat hij soms onregelmatig lopen(lijkt op 3 cilinders te gaan lopen)om vervolgens al ratelend en rokend op te lopen naar 2500 toeren. Daarna zakt hij weer terug naar 1000 toeren.
Inmiddels is het nodige al vervangen: nieuwe verstuivers, nieuwe stationairregelklep brandstofpomp,
nieuw brandstoffilterhuis ivm lucht in de dieselleiding,
nieuwe magneetkleppen(vacuum)brandstofregelsyteem motorcompartiment en heb ik de kleppen laten stellen.
Het probleem is nog steeds aanwezig.
Wie herkent of kent dit probleem en wat kan ik nog proberen.
Ik hoor het graag.
Rik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al een cilinderlek test gedaan of compressie test?
Alles is op dat gebied nagekeken en het lijkt allemaal goed te zijn. Er wordt nog wel gekeken naar de EGR klep of die soms de storing veroorzaakt?????
Bedankt voor de reactie.
Rik
19 jaar
kleppen laten stellen ? dacht dat deze hydrolisch waren...
de komstoters zijn meestal wel het probleem bij deze motoren, dan staat er 1 niet goed en dan staan je inlaatkleppen dicht.
hierbij even een opgezocht stukje uit een ander topic:
je inlaatkleppen staan dicht.
Om de speling af te stellen moet je de komstoters vervangen,hiermee stel je de klepspeling af,om een en ander te vevangen moet de hele nokkenas uit-en ingebouwd te worden.
Dit is een tamelijk arbeidsintensief werk(hoge kosten).
Tevens zijn de komstoters ook niet echt goedkoop Ca.40.-p/st.
Wil je een een auto die naar behoren aanslaat dan kom je niet om nieuwe komstoters heen,het is een probleem wat vaker bij de S/V40 voorkomt Bij renault diesels ook overigens.
Je bent dan rond de 585,- kwijt stond er ook in dit topic. achja, of je moet leren leven dat de motor pas na lang ronddraaien en veel witte rook aanslaat ( als het koud is ) of je bent dat geld gewoon kwijt en hij start weer als nieuw.
heb zelf een v40 gehad uit '98 ook met een 1.9 td. deze sloeg ook slecht aan als het koud was verder altijd direct.
door de egr klep gaat de motor geen ratelend geluid maken en loopt dan ook niet naar de 2500 toeren. deze regelt alleen dat de uitlaatgassen nog een keer verbrand worden.
18 jaar
als je info geeft,geef dan de goeie info
het kunnen complete stoterbussen zijn of plaatjes.
Ze zijn ook geen 40 euro per stuk maar 8 euro ex btw.
het stellen van de kleppen kost bij mij 200 euro incl onderdelen.
Komstoters heb ik nog niet eerder gehoord,wat zijn dat voor dingen???????
komstoters = klepstoters, zou je toch moeten weten denk ik. ( trouwens dat stukje heb ik gekopieeerd uit een ander topic zoals ik vermeld had. wel mooi dat jij dat zo goedkoop kan, had ik eerder moeten weten bij mij vorige volvo v40 !! )
maar lost dit Weez's zijn probleem op denk jij ??
trouwens, kan het kwaad om de egr klep gewoon dicht te zetten volgens jou ramon ? we hadden elkaar gisteren aan de tel...
als dit mogelijk is en jij weet hoe dit moet en dat ik geen motormanagement lampje meer krijg ben ik blij !! en ben ik een hoop minder geld kwijt dan bij de dealer ;)
18 jaar
je hoort hier allerlei verschillende varianten op onderdeelnamen,ik zit 42 jaar in het vak,maar van komstoters heb ik niet gehoord,zeker een belgische benaming?
Of zuid afrikaans?:)
je hoort hier allerlei verschillende varianten op onderdeelnamen,ik zit 42 jaar in het vak,maar van komstoters heb ik niet gehoord,zeker een belgische benaming?
Of zuid afrikaans?:)
kijk maar wanneer je hem een dagje kan missen.
haha ik ben een leek op onderdeel namen maar zelfs ik wist het haha misschien iets van vroeger ofzo ?
maar lost dat het probleem op van weez ? want daar ben ik wel benieuwd naar want dan heb je
dat is dus het probleem ik kan de auto niet missen, rij er 1400km per week mee soms meer dus ik vind het al vervelend als hij voor een beurd moet of een hele dag bij de dealer staat voor een storing.
maar is het mogelijk dat je deze klep dicht zet ? zonder dat er daarna weer lampjes gaan branden ?? aan uitlezen heb ik niks, dat hebben ze bij de dealer een hele dag gedaan ;)
18 jaar
als je hem niet kan missen,houdt het op,of moet ik het onder het rijden repareren?
haha als dat zou kunnen ;)
maar mijn vraag isnog steeds; is het mogelijk ? aangezien ik een hoop lees over een egr klep en door de bomen het bos niet meer kan zien ;)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar