319 bezoekers online

Volvo V40 1997: stotteren koude start

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hey hallo,

mijn volvo v40 '97 2.0 stottert als ik hem aanzet als ik dan vollast geef
al geef ik rustig gas gaat het goed maar egt alleen bij vollast ik kan dan niet meer normaal wegrijden ik zou hem eerst warm moeten laten draaien om te kunnen rijden. en wat paar keer is voorgekomen dat onder het rijden me stroom uitvalt en daarna gelijk weer oppikt. ik vind het een vaag verhaal want het lijkt net of die op3pitten loopt
maar ik heb eerder gezocht op forum en heb gevonden welke ohm waarde de bobines en kabels moeten hebben en dat heb ik gecontroleerd en deze lijken in oorde kunne jullie mij helpen mvg bas

bassys3

Geplaatst door bassys3 PRO , lid sinds 11 jaar geleden

3 Reacties

0

oldford, 9 jaar geleden

Koude start probleem klinkt als een koelvloeistof temperatuur sensor die verkeerd aan geeft.
Koud laten uitlezen bij de dealer en de sensoren goed kontroleren. Moet je de auto de avond van te voren brengen.

Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.

0

bassys3, 9 jaar geleden

nou ik zal je vertellen ik heb indd al met nevel over de onstekingdelen gegaan en tja zou me koelvloeistof temp sensor een oorzaak kunnen zijn dat hij eerste 5 min echt gaat stotteren en dan daarna weer normaal loop want het is egt een cilinder die weg valt althans zo lijkt het en het is meer het idee dat hij verzuipt maar me injectoren werken ook corect dus het is een vaag verhaal. owja stationair loopt hij ong 500 a 600 toeren lijkt mij bootje weinig dit is als die warm is en koud loopt die ong 1500 toeren ook beetje gek maar iig bedankt wet je mss nog meer??

0

oldford, 9 jaar geleden

Een wat minder gebruikelijke oorzaak. Aan het eind van de injectorrail zit de brandstofdruk regelaar.
Daar zit een vacuüm slangetje op. Kontroleer of daar geen benzine in zit. Zo ja, dan is de regelaar lek en dient vervangen te worden.

Anders wordt het KOUD een 4-gas test doen. Zorg dan dat je alle waarden opschrijft of krijgt (CO, CO2, O2, HC en lambda-getal).

Houd oud (in kilometers) zijn de bougies? En het brandstoffilter?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.