Volvo 940 1997: Stotteren.bonken,inhouden.....enz

Bouwjaar: 1997, Motorinhoud (cc): 2300

Hallo,inmiddels is bijna alles getest en vervangen aan mijn volvo wat je je maar kan bedenken.
Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem,zodra de auto op gas rijdt stotterd hij.het is net of de motor overslaat,ik heb vermogens verlies en als ik een constante snelheid rij voel je de auto schudden.
Inmiddels heb ik nieuwe injectoren,nieuwe gaspomp,nieuwe bougies,nieuwe kabels en verdelerkap,nieuwe computer,alles is getest(lambda,motor is aan de testcomputer geweest bij een gasinbouw station ook daar was niets te zien.Voor mijn gevoel is het erger als de motor warm is.

Wat kan dit zijn ????Weet iemand of ik het in de ontsteking moet zoeken,en waar??

Ik heb het onderbrekerrelais laten controleren en daar lijkt het probleem niet in te zitten.
Ik zal nog een paar praktijk voorbeelden geven van mijn probleem.
Als ik in de 5e versnelling onder de 2500 toeren het gas intrap hotterd en stotterd en bonkt ie vooruit,tot ik de 2500 toeren ben gepasseerd dan wordt het minder,terwijkl dat op benzine in 1 soepele lijn stijgt.
Soms als ik ver gereden heb en ik sta stil en de motor draait stationair,dan zakt ineens het toerental onde rde 500 toeren en slaat ie bijna af.
Ik ben net thuisgekomen en de laatste 5 km was het net of ie op 2 poten liep en zodra ik hem op benzine zet is het weer helemaal goed.

Help help zo langzamerhand wordt ik knetter gek.

robert10084

Geplaatst door robert10084 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 940? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als ik het zo hoor dan lijkt he dat de auto op benzine en gas loopt op dat moment wij hebben een tijd geleden ook zo iets dergelijks aan de hand gehad.
Welke gasinstalatie heb je?
Bij lpi kan dampvorming in de tank ook voor problemen geven.
De gasinjectors die verstopt zijn geraakt.
Na mijn idee is er niets mis met de auto omdat hij perfect loopt op benzine, dus moet je het gaan zoeken in het lpg gedeelte.
Slechte verbindingen, LPI pomp in de tank te weining opbrengst levert, vervuiling in verdamper, gasinjectors of verdeelblok.
enz.enz.

robert10084 (0), 19 jaar geleden

het is een Vialle lpi G3 instalatie.
Die slechte verbindingen waar moet ik die zoeken,en wat was de oplossing van jullie probleem?
De injectoren zijn gloednieuw dus dat is het ook niet,de tank geeft voldoende druk en vulling.en wat is het verdeelblok en waar vind ik die?
Alvast bedankt voor de hulp.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik heb niet zoveel verstand van LPG of LPI.
De injectors zijn vervangen? De gasinjectors?
Viale heeft geen verdeelblok omdat die met vloeibaar LPI werkt en heeft ook geen verdamper wat andere merken wel hebben b.v. als je nu een Volvo bifeul koopt zelfde systeem alleen andere constructie.
Er zit wel een koppelblok loop de leidingen na richting tank daar zit ergens onder de kap een koppelblok (volgens mijn tegen het schudbord) de stekkers van aan dat koppelblok zijn soms sterk geoxideerd vervang dan deze of soldeer een rechtstreekse verbinding.
Als dit geen resultaat heeft bel eens met messmann uit veldhoven?

Bird (0) PRO, 19 jaar geleden

Bij de dealer hebben ze een check-box voor Vialle lpi,hier zou je storingen kunnen laten uitlezen.

Serre (0), 19 jaar geleden

Als ik je verhaal zo lees dan is de kans heel groot dat er tijdens het rijden op LPG ook benzine ingespoten wordt. probeer om de benzinepompstekker eraf te halen als de motor op lpg loopt.

maas6811 (0), 19 jaar geleden

Hallo Robert,
wellicht wel zeer laat, maar is jouw probleem opgelost? zo ja , wat was er aan de hand?
Groet,
Mat

robert10084 (0), 19 jaar geleden

Niks noppes nakkes nada,nog altijd hetzelfde probleem.
Als ie goed warm is stotterd ie ,als ie geen zin heeft stotterd ie,als ik onder 2000 toeren kom stotterd ie........enz

maas6811 (0), 19 jaar geleden

Hallo Robert,
als je wilt kun je even bellen za. tussen 10-11 uur OK?

robert10084 (0), 19 jaar geleden

Beste Thieu,

helaas las ik dit pas zondag,ik zal maandag proberen je te bereiken.

Alvast bedankt.
Robert

John5678 (0), 19 jaar geleden

Robert, ik ben zeer benieuwd om te vernemen of je acher het probleem bent gekomen aangezien ik een soort stotter problemen heb die veel van de door jou omschreven problemen weg hebben.
Ik heb dit nu een week en het gestotter begon eigelijk net nadat ik getankt had, als de motor koud is gaat het nog enigsinds maar als hij warm is ben ik blij als ik naar huis kan stotteren.
Ook ik heb een vialle G3 die in een Volvo uit eind 98 is gebouwd.
De pomp (het is zo'n bandachtig ding)hoor ik wel schakelen maar lopen, de injectoren zijn gecontroleert ook het relais om bezine uit te schakelen, verder bougies bekabeling, ik ben bang dat het de pomp is die nogal gevoelig schijnt te zijn voor vervuiling.
help, John


robert10084 (0), 19 jaar geleden

Beste John,helaas heb ik de oorzaak nog niet gevonden.
Bij mij is alleen het onderbrekerrelais nog niet vevangen,maar de zogenaamde controle wees uit dat hij niet kapot zou zijn...

Henk Jan4425 (0), 19 jaar geleden

Hallo John en Robert, Het zou vuiligheid kunnen zijn. Maak daarvoor het koppelblok schoon dat volvoxc90 beschreven heeft. Draai de gasslangen heel rustig los zodat het gas langzaam kan ontsnappen.
Verder zit er in het kastje op de tank een buisje waar een filter inzit. dit zou je kunnen schoonmaken. Dit kun je ziet zomaar losdraaien, omdat de hele tank dan leegloopt. Je zou de tank leeg kunnen rijden en het filter dan schoonmaken, maar hier zit een risico aan: bij het leegrijden kan de pomp in de tank beschadigen.

Om te controleren of de motor op gas en benzine rijdt kun je de benzine afluiten terwijl de motor op gas loopt, zoals Jan de Bil beschreven heeft.

John5678 (0), 19 jaar geleden

Even een vraagje aan Henk en Robert, kan je de pomp hoer draaien want ik hoor niets ik hoor hem wel schakelen, terwijl bij een vriend's auto (andere tank) verder wel vialle ik de pomp wel hoor.

Henk Jan4425 (0), 19 jaar geleden

Je kan hem horen, maar hoe hard verschilt per tank. Als je hem niet hoort zou je je oor er tegen aan kunnen leggen.

Is je koelvloeistofniveau goed en gebruik je antivries vloeistof?

robert10084 (0), 19 jaar geleden

Bedoel je met het koppelblok het onderbrekerrelais,er is nl geen ander blok te vinden,en dat relais kan je niet losmaken.zit vast gemaakt in de kabelboom.

Henk Jan4425 (0), 19 jaar geleden

sorry, ik was niet compleet. Wanneer je het gas hebt laten weglopen kun je de spoel verwijderen en daarachter schoonmaken met een doek die niet pluist of een wattenstaafje dat goed nat is, zodat het niet pluist.

RAMCAR (0), 16 jaar geleden

Dit probleem had ik ook, met mijn auto een alfa 155. mijn auto begon testoteren en te haperen op gas tot dat het gas het niet meer deed. Ik heb toen een nieuwe tank geinstaleerd omdat de pomp kapot was gelopen. Nu ben ik van dat probleem af. Het enige wat ik nu heb is dat de auto bij het optreken niet genoeg vermogen heeft als eerst. Ik vermoed de pomp snelheid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.