Hallo,inmiddels is bijna alles getest en vervangen aan mijn volvo wat je je maar kan bedenken.
Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem,zodra de auto op gas rijdt stotterd hij.het is net of de motor overslaat,ik heb vermogens verlies en als ik een constante snelheid rij voel je de auto schudden.
Inmiddels heb ik nieuwe injectoren,nieuwe gaspomp,nieuwe bougies,nieuwe kabels en verdelerkap,nieuwe computer,alles is getest(lambda,motor is aan de testcomputer geweest bij een gasinbouw station ook daar was niets te zien.Voor mijn gevoel is het erger als de motor warm is.
Wat kan dit zijn ????Weet iemand of ik het in de ontsteking moet zoeken,en waar??
Alvast bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De injectorhouders hebben een uitstroompijpje zijn deze wel naar de kleppen gericht?Als deze verkeerd gericht staan kan de lpg bevriezen in het inlaatspruitstuk.Dit hebben wij 1 keer meegemaakt,deze auto liep bij warme motor op 3 cil. Dit kun je echter alleen zien door in het spruitstuk te kijken.
Je bedoeld de vriespijpjes..
Deze zijn er nieuw ingekomen en 2 keer gecontroleerd.
Zal er nog eens naar kijken.
Bedankt
20 jaar
Onderbrekerrelais LPI
Hij krijgt 2 brandstoffen tegelijk
Inmiddels heb ik kunnen constateren dat hij het dan weer wel en dan weer niet doet,soms ineens onder het rijden en ook als ik gereden heb en weer start en ga rijden.
Zelf zat ik ook te denken aan massacontacten van het motormanagement systeem??
20 jaar
Heb hetzelfde probleem gehad.
Onderbrekerrelais LPI.
Dit is een klein zwart kastje met aan een kant 4 kabels die naar een witte stekker lopen en andere kant 4 losse kabels.
Met dit relais worden de injectoren onderbroken, maar soms komt het voor dat je 2 brandstoffen tegelijk krijgt waardoor hij begint te stoten enz.
Ik heb het relais laten controleren en daar lijkt het probleem niet in te zitten.
Ik zal nog een paar praktijk voorbeelden geven van mijn probleem.
Als ik in de 5e versnelling onder de 2500 toeren het gas intrap hotterd en stotterd en bonkt ie vooruit,tot ik de 2500 toeren ben gepasseerd dan wordt het minder,terwijkl dat op benzine in 1 soepele lijn stijgt.
Soms als ik ver gereden heb en ik sta stil en de motor draait stationair,dan zakt ineens het toerental onde rde 500 toeren en slaat ie bijna af.
Ik ben net thuisgekomen en de laatste 5 km was het net of ie op 2 poten liep en zodra ik hem op benzine zet is het weer helemaal goed.
Help help zo langzamerhand wordt ik knetter gek.
20 jaar
is er al een probleem bekend ik heb hetzelfde probleem
we kunnen ook niks vinden
vr groeten
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar