auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 940: Stotterend rijden / Hoog stationnair

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3

Als de auto koud is blijft het toerental hoog (2100) als je het gas los laat en stil gaat staan. Dat verminderd als de motor warm is, maar als je de auto uitzet en na 10 minuten weer gaat rijden treedt dat probleem weer op. Ook valt het toerental te langzaam terug. Het toerental valt in etappes terug naar ongeveer 500 toeren (te laag dus).
Dit terwijl de afstelling bij een warme motor in de garage perfect is. Als je echter daarna gaat rijden begint het weer van voren af aan.
In de garage krijgen ze het niet voor elkaar om de oorzaak van dit probleem te vinden...

Ook houdt de motor de laatste tijd onder het rijden in. Het lijkt wel alsof de toevoer (van benzine of lucht) haperend verloopt.

Geplaatst door

Frans5514 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een defecte koelvloeistof temperatuur sensor waardoor de inspuiting denkt dat het heel koud is.

Wat doet je benzineverbruik? Is dat hoger nu?

oldford 0
badge

12 jaar

Dat vind ik wel een erg goeie opmerking, dat van die sensor van de koelvloeistof. Dat ga ik proberen en laat wel horen of dat dit gelukt is.

Frans5514 0

12 jaar

Probleem kan in je stationair regelklep zitten (CIS klep) zit onder je gasklep geschroefd.
Of je gasklepschakelaar geeft een verkeerde waarde. (geeft de stand van je gasklep door aan je regeleenheid) Eventueel gasklep reinigen.
Brandstofdrukregelaar niet lek toevallig?

Herman BMW 0
badge

12 jaar

Heb een nieuwe koelvloeistof sensor gepleetst. Leek in het begin de oplossing te zijn, maar na een dagje rijden, helaas, weer hetzelfde probleem.
Nu stottert hij ook bij het optrekken. Lijkt wel of het gas blijft "hangen". Of krijgt de motor dan niet voldoende benzine?
Er zit al een andere stationair regelklep op. Ook dat lost het niet op.

Het benzineverbfruik is overigens normaal.

Frans5514 0

12 jaar

De oplossing van dit probleem was achteraf eenvoudig, maar vindt het eerst maar eens:
Er zat een breuk in de kabel van de Labda-sonde...
Nadat de kabel vernieuwd was was het probleem over!!

Frans5514 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.