Bij het voertuig gaat af en toe het storingslampje van de ECU branden. om dit probleem te verhelpen is al twee maal de lambda sonde vervangen en is het caliber uit de vacuumslang gehaald. des ondanks blijft de storing terugkomen.
wie heeft een dergelijk probleem al eens meegemaakt.
Vast bedankt voor de moeite
Patrick
De motor is een B 18 U
bouwjaar 1994
code is nog onbekend
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke motor? Monopoint = B18U of Multipoint = B18 FP
Welke storingscode is er dan aanwezig?
Loopt de motor dan ook slechter?
Zonder storingscode is het natuurlijk moeilijk om te zeggen in welke hoek je moet zoeken.
wat voor een motor zit er in?
op welke brandstof rijdt de volvo? benz. lpg?
Bij het voertuig gaat af en toe het storingslampje van de ECU branden. om dit probleem te verhelpen is al twee maal de lambda sonde vervangen en is het caliber uit de vacuumslang gehaald. des ondanks blijft de storing terugkomen.
wie heeft een dergelijk probleem al eens meegemaakt.
Vast bedankt voor de moeite
Patrick
De motor is een B 18 U
bouwjaar 1994
code is 212
Zij de zekeringen en de verwarming van de lamdasonde wl in orde?
nou grootenhuis
de code 212 is HEATED OXYGEN SENSOR SIGNAL ABSENT OR FAULT xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
is dit een sonde met een draad die massa via de uitlaat moet krijgen?
heb je de bedrading ook op breuk gecontroleerd?
2x een rotte sonde lijkt mij sterk
geen imitatiesonde gebruikt he die zijn prut
Iedereen bedankt voor de suggesties,
de oplossing voor het probleem bleek te liggen in het vervangen van een totaal vernielde verdeelkap.
hier had nog niemand naar gekeken en de schuld werd snel bij de lambdasonde neergelegd ook omdat de storing slechts sporadisch optrad.
Groet Patrick
ja grootenhuis dit vergeet je nooit meer
maar probleem opgelost toch
groetjes terug
Johnny
Heheh, ook eens gehad. Na koprevisie hield de motor op bedrijfsttemp er mee op. Mooi poosje zoeken, uiteindelijk eens goed naar de verdeler gekeken. Bleek ie met demontage van de kop licht geraakt te zijn. Barstje wat je nauwelijks zag. Maar in eerste instantie denk je dat het probleem ergens anders ligt haha
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar