close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40 2004: Stuurinrichting bokkig

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B5244S, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 103

Hallo,
Met name als het kouder wordt, heb ik meer last van het actuele stuurgedrag van mijn S40 II (2004). Tijdens het rijden, met name in flauwe bochten, voel je enige weerstand in het stuur. Het lijkt een beetje op een overlast-koppeling welke uit de zitting springt. Zachtjes doordraaien zorgt dat de wielen een fractie verspringen in de stuurrichting hetgeen bij winterse omstandigheden gevaarlijk kan zijn.
Zowel links als rechts zijn de veerpoot-toplagers vervangen echter dat bood weinig soelaas. Dit euvel is er in ieder geval niet mee opgelost. De (originele) veren zijn nog goed.
Na het bewuste punt voorbij te zijn gaat verder doordraaien gewoon goed. Ook in stilstand...
Iemand wellicht suggesties waar dit mogelijk vandaan komt?

Hoor het graag en dank je wel alvast voor jouw reactie.

Geplaatst door

raymond frissen-1 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Raymond, als ik het zo lees dan gaan mijn gedachten uit naar de Kwaliteit van de Stuurolie. volgens mij is dit aan verversing toe.

je kan een stuurhuis laten fluschen en tevens verversen. er zijn Volvo dealers die dit kunnen doen. ze doen ook Automatische bakken . ik hoor daar goede berichten over. wat ook een optie is om de stuurhoezen los te maken en inwendig kijken of er water in het stuurhuis gekomen is.

wat is je km stand????

mvg VolvoV50

volvov50 0
badge

5 jaar

Hallo,
De actuele KM stand is 276.500. Denk dat deze zover nog nooit vervangen is (althans niet dat ik me kan heugen).

Gr.
Raymond

Probleem is nog steeds niet helemaal opgelost. Inmiddels is het stuurhuis van nieuwe olie voorzien maar dat heeft eigenlijk niks opgebracht.
Het vervangen van de stuurkogels links/rechts (en de controle van beide Fuseekogels) overigens wel. Daarmee zijn de klachten in ieder geval een heel stuk minder geworden.
De enige resterende mogelijkheid lijkt het vervangen van het gehele stuurhuis. Dit gaat echter met de nodige kosten gepaard (> € 650,-) naast de reeds gemaakt kosten voor de vervangende onderdelen en moet de auto ook nog opnieuw laten uitlijnen...
Iemand nog suggesties wellicht?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.