close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Temperatuur loopt op

Bouwjaar: 1997

Hallo Collega,s wij hebben een S 40 1.9 16 V motortype B4194T
waarvan de temperatuur vrij snel bij stationair draaien oploopt naar 103 graden
Onder het rijden blijft de temp. mooi tussen de 87 en 91 graden
maar een paar stoplichten achterelkaar en hij loopt op naar 103
Volgens kenners kwam het doordat de airco niet meer werkte , wij hebben dit laten maken en een nieuwe thermostaat gemonteerd maar het blijt hetzelfde
Er zit ook geen thermoschakelaar in die de dader is want het word door de computer geregeld ????
Wie heeft hier ervaring mee ?
Alvast bedankt

Geplaatst door

Hoogterp (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En de waterpomp? Zoals je de storing omschrijft blijft,tijdens het rijden genoeg capaciteit,om de de motor te koelen, echter door geen rijwind wordt hij te warm dan denk je toch dat,het water niet doorstroomt terwijl de thermostaat wel open is.

johnquick 0
badge

19 jaar

nou jan water pomp geloof ik neit zo want dan zou hij onder het rijden ook op lopen.

ik denk persoonlijk dat de radiateur ligterlijk verstopt is waardoor hij zijn warmte niet kwijt kan bij lage snelheden.

zit er een 1 of 2 traps termokoppel in? als het een twee traps is zou het kunnen zij ndat trap 1 kapot is.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

ik hou het ook bij de waterpomp ,schoepen verleten zodat het water niet voldoende cirkuleerd bij laag toerental

theo11333 0

19 jaar

Martijn vraagje; hoe verklaar je dan als men met de volvo blijft rijden, dat deze dan niet te warm wordt?
Als de radiator dan gedeeltelijk verstopt zou zijn, zou de volvo bij "zwaar" ( hoge toeren )gebruik toch ook te warm moeten worden? Ik wil dus niet uitsluiten dat het mogelijk een gecombineerde storing is, wat denk je ervan.

johnquick 0
badge

19 jaar

nou kijk je koelsysteem heeft over capasitijd voor als het buiten 40 graden is(in hongarije of zo) dan moet hij de motor ook netjes op temp houden en door dat het nu buiten maar een graat of 10 is heb je al een verschil van 30 graden aan koel capasitijd.

maar je kan het proberen door de auto stadioneer te laten draaien tot hij op bedrijfs temp is en voellen of de radiateur overal even warm wort.

maar wel goed op letten met de koel ven want die slaat automaties aan he.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

het maakt toch niet uit als de temp even oploopt tot 103 graden
als dan ongeveer de koelvin maar begint te draaien.
er moet toch een verschil tussen de temp onder het rijden en bij stilstand,anders zou de koelvin altijd draaien,en dat neemt weer te veel onnodige energie
koelsysteem staat onder druk dus het kookpunt van de koelvloeistof ligt hoger dan 100 graden
trouwens hoe weet je dat de temp 103 graden wordt?

dfc 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.