👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Rode lampje van temperatuurmeter blijft branden.
Meter loopt ook snel op. Slaat soms wild op en neer.
Wegenwacht constateert dat met water olie etc. niets mis is en laat mij langzaam van den haag naar rotterdam rijden. Geen probleem gehad.
Volgende dag na contact aanzetten brand lampje en na motor starten loopt meter meteen na het starten hoog op. reageert een beetje maar niet helemaal logisch op wisselingen toerentaal. Mijn conclusie: waarschijnlijk met motor niets mis maar slecht contact van sensor met draad of heel misschien sensor kapot. Alles begon in een hevige regenbui.
Mijn vraag: waar zit die sensor precies zodat ik kan controleren of draad onbedoeld massa maakt of juist af en toe verbroken wordt. Kan dit verhaal kloppen, zijn er tips, en hoe kan ik mijn diagnose bevestigd zien en wat kan ik dan doen.?
Hoe weet ik of ik rustig 60 km kan rijden naar waar mijn vader woont die verstand van auto's heeft en mijn auto vast wel kan repareren. ? Of kan ik misschien zelf de zaak oplossen?
weer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het goed is zit ie in de inlaatspruitstuk
[quote=hennep]als het goed is zit ie in de inlaatspruitstuk[/quote]
Daar in ieder geval niet !!!
De temperatuursensor zit in de waterpomp naast de dikke waterslang (het gele kabeltje is van de temperatuursensor).
Dank voor de duidelijike aanwijzing waar te zoeken naar de sensor. Ik ben de vader en weet wel van het een en ander hoe het werkt. Graag wil ik weten of zo´n sensor ééndraads gestuurd is en of het lampje bij een defect van de sensor of draad gaat branen of juist uit gaat. (ik wil ook graag weten of de wijzeruitslag bij een kortsluiting maximaal of juist minimaal uitslaat en hoe het zit bij een draadbreuk of slecht contact). Zit in de sensor een temperatuurgevoelige weerstand? Zo ja kunnen de genoemde verschijnselen dan betekenen dat de sensor kapot is of is het waarschijnlijker dat de draad een wakkelcontact heeft, of dat er af en toe contact wordt gemaakt met de massa? Als de draad er netjes en strak uit ziet zou het dan de sensor moeten zijn en als de draad slecht verbonden is of kaal, kan dat het probleem veroorzaken? Voorlopig denk ik dat het probleem niets met de koeling heeft te maken, want dan zou bij een koude motor het toch nog eventjes duren voordat het lampje gaat branden en de meter oploopt. Ben u het met mij eens enklopt de redenering?
Groet,
GW
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 340 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar