Volvo V70 2000: Terugroep-aktie

Bouwjaar: 2000

Weet iemand al wat er precies aan de hand is en wat ze gaan doen om het op te lossen??

-------------------------

STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Volvo roept wereldwijd 460.000 auto's terug wegens problemen met de koeling van de motor. Door een elektronisch mankement kan die oververhit raken, aldus Volvo vrijdag in een verklaring.

Volvo heeft nog niet eerder op zo'n grote schaal auto's teruggeroepen. Het gaat om de modellen S60, S80, V70 en XC70 die de fabriek in 2000 en 2001 heeft gebouwd. Ook een aantal wagens uit 1999 moet terug. De betrokken autobezitters krijgen binnenkort bericht.

Neo

Geplaatst door Neo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja, Rustig blijven je krijgt een brief van je dealer/importeur waar in staat dat je een afspraak moet maken met je dealer en alles wordt kosteloos gecontroleerd c.q vervangen.
Als je de auto niet bij een dealer gekocht hebt ook dan geen zorgen want alle auto's die in de reeks vallen krijgt de eigenaar een brief.

mdc (0), 19 jaar geleden

Ik heb vorige week naar de dealer gebeld het zou om de koelvin gaan van de radiateur deze zou na enkele minuten al beginnen te draaien en niet meer stoppen we kunnen niet meer doen dan wachten waneer er een brief komt

Neo (0), 19 jaar geleden

Ik vond dit bericht ook nog op internet, ik begreep dat er in Amerika in 7 auto's brand is ontstaan door dit probleem..
-----------------
September 13, 2004
Volvo is recalling 460,000 cars worldwide to fix the wiring in an electronic control module for the cars' main cooling fan. It's the company's largest recall ever.

About 150,000 vehicles in the United States are affected. The cars involved are the S80, S60 and XC70, from model years 1999, 2000 and 2001.

The company said the faulty unit can cause a short circuit in the car's main cooling fan, particularly during slow-speed driving in warm climates. The short circuit causes the main cooling fan to run continuously which, in turn, causes the cooling fan's electric motor to overheat.

If it overheats, the cooling fan could fail, which in turn would cause the vehicle's engine to overheat.

Also, components near the cooling fan could be damaged by excessive heat from the fan motor and there is some risk of fire, although there have been no reported fires, according to Volvo spokesman James Hope.

Volvo will replace the entire cooling fan assembly in the vehicles effected, said Hope. Car owners will be informed of the recall by letter.

Neo (0), 18 jaar geleden

Gisteren heb ik een brief van volvo gehad waarin staat dat ze onder andere mijn auto terug roepen. Was al weer vergeten dat dit speelde. Ook wel gek om te zien dat ik het in september 2004 al wist en ik nu in mei een brief krijg...

EPCL (0), 17 jaar geleden

Ik heb nog geen bericht gehad. Mijn auto komt uit Duitsland.
Tevens vraag ik mij af of mijn defecte aircopomp en condensor mogelijk defect zijn geraakt door de te vervangen koelvin? Men kan nl. geen echte feitelijke oorzaak vinden van de defecte condensor en aircopomp.

rensk001 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je kunt zo zien of er al een nieuwe koelfan in zit. Als de regelunit op het fanhuis cpl van aluminium is zit er al een nieuwe koelfan op. Is het dekseltje van de unit van zwart plastic is zit de oude versie er nog op.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=EPCL]Ik heb nog geen bericht gehad. Mijn auto komt uit Duitsland.
Tevens vraag ik mij af of mijn defecte aircopomp en condensor mogelijk defect zijn geraakt door de te vervangen koelvin? Men kan nl. geen echte feitelijke oorzaak vinden van de defecte condensor en aircopomp.[/quote]
Dat je geen bericht hebt gehad komt inderdaad omdat het een duitse auto is, even langs de dealer die hebben in twee tellen gezien of het nog een oud type koelvin is.

Condensor en aircopomp hebben hier niets mee te maken (condensor kan altijd, bijv. bumperkleven en steentjes tegen de condensor, of gewoon pech)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.