tijdens het rijden alles ok en moet stoppen voor rode licht en wil dan weer verderrijden trek de auto maar tot 2000 toeren meer en een max snelheid van 70 km per uur (geen waarschuwingslampjes dat branden)
na auto stilleggen en weer starten alles ok
iemand een idee
het is een diesel d5
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, zo geen idee maar ik weet zeker dat een dealer de auto uit kan lezen en een fout kan vinden. De motor gaat in de noodloop dat betekent dat er iets mis is na herstaten is het weer over.
Ik denk zelf in eerste instantie aan een gasklep.
Dat probleem herken ik. Die van mij uit 2001 / mj 2002 doet dat ook. Alleen bij mij valt ie bij wegrijden, bij relatief lang stationair, helemaal uit, zeg maar 1 x 70 km. Heel soms meerdere keren achterelkaar na intussen 1-20 minuten normaal gelopen te hebben. Motormanagementlamp gaat aan / soms hangt ie in het noodprogramma. Dus max. 2500 rpm onbelast / 2000 belast.
Contact uit/aan en alles weer normaal.
Vadis-code bij de dealer: Brandstofdruk te laag.
Dealer kent geen oorzaak. Programma er opnieuw inschieten biedt ca 2 maanden soelaas. Met de accu losgooien voor ca 1 uur bereik je hetzelfde. Ik verdenk het E-gaspedaal. Een van de ontwikkelaars in Göteborg vertelde me, dat soms de pedaalpositiesensoren vervuilen met siliconenolie agv zwetende afdichtingen van het pedaalscharnier. Dan krijgt de ECU wazige signaalstanden door, waardoor ie gefopt wordt. En juist met wegrijden, gebruik je het meest de beginstand van het pedaal, daar waar het meeste "slijtage" is. Dit is overigens een zeldzaam, geen D5-typisch probleem.
Dus bij mij gaat bij de eerstvolgende beurt er een nieuw pedaal in. En kan ik meteen checken of de cruise-control-bug eruit is:
Dat is cruise-snelheid instellen, snelheid terugnemen en terugschakelen, op Resume drukken totdat ie accelereert en opschakelen. Zogauw je de koppeling induwt, overtoert de motor en schakelt de cruise uit op de toerenbegrenzer. Het programma reageert uitsluitend in deze situatie blijkbaar niet op de koppelingsschakelaar, die verder normaal werkt. Dit heeft verder niks met normaal rijden te maken, alleen freaks zoals ik proberen dat soort dingen uit.
Overigens gebruiken de automaten en de benzine-motoren allemaal exact dezelfde programma-code in de ECU voor de cruise-control. Allemaal weer volgens dezelfde motorenontwikkelaar in Zweden.
19 jaar
Het is niet het Pedaal meer de gasklep zelf want die vervuilt door olie en andere troep.
beste andy,de turbo word beveiligt dmv een vacuum klep,deze kan inwendig probleem geven het vacuum valt weg,waardoortubo word uitgschakelt,controleer deze klep,zijn de zekeringen goed
de luchtmassa meter geeft ook problemen terwijlgeen fout melding
gevonden word groet volvov50
auto is van schoonouders nog maar tot nu toe 1 keer gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar