Hallo lezer
Ik heb hier staan een volvo s 60 waar ik de kleppen van moet stellen,weet iemand hoe en wat ik moet doen graag reachtie evt een stel schema zoals de stand.
Voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ga met auto naar dealer, dit luistert nauwkeurig en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig.
Is dat
18 jaar
Kijk eens op het Volvo-forum.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...
Ik heb het hier inclusief foto's beschreven, voor een beetje monteur is dit te doen!
Succes.
©AlexV70
18 jaar
wanneer rij je keer bij me langs Alex?
Ben nieuwsgierig naar je verhaal over het kleppen stellen!
Heb je mijn cilinderkoprevisie verhaal al gelezen. Doet ie 't of doet ie 't niet. haha
18 jaar
op cylinder volgorde kleppen controleren(indicatie)bougies er uit,zuiger bdp,beide kleppen geen speling,zuiger volle slag draaien en meten
[quote=bormie]op cylinder volgorde kleppen controleren(indicatie)bougies er uit,zuiger bdp,beide kleppen geen speling,zuiger volle slag draaien en meten[/quote]
Bormie, er staat professional achter je naam, maar zou je toch nog eens naar mijn verhaal willen kijken?
We hebben het hier over een vijf (5) cilinder en dan gaat jouw verhaal (helaas) niet op en zeker niet met 20 kleppen.
Niet voor niets heeft Volvo een meetinstrument dat gemonteerd moet worden op de inlaatnokkenas.
Dit meetinstrument zet je dan bijvoorbeeld op een markering (In1/Ex4).
Dan kun de inlaatkleppen van de 1e- en uitlaatkleppen van de 4e cilinder meten. Let op: INDICATIE
Met mijn wijze van meten weet je zeker dat de nok, omhoog staat van de nokkenas en kan je de EXACTE speling meten. Duurt alleen wat langer.
Succes
18 jaar
zo zie je maar weer,de ervaring met kleppen stellen van een 5 cylinder is ver te zoeken!
De methode die Bormy opgeeft,zo kan het inderdaad ook!
voor de duidelijkheid,een 5 cyl heeft geen bdp merkteken,als je een 5 cyl op het merkteken zet,staan de zuigers omgeveer op de helft.Worden veel vergissingen mee gemaakt!
Ramon, hebt gelijk.
Ik heb het verhaal van Bormie verkeerd geinterpreteerd.
Ik had het gelezen als het tuimelen en stellen verhaal.
Bormie,
Zeker goede indicatie oplossing.
18 jaar
ik had de eerste met dit probleem,ik nam dat waar aan rotatie van de startmotor met koude motor(compressie slag dan daald de rotatie startmotor(moet gelijkmatig klinken)zit er een hyaat in dan mist er een de compressie(wel brandstof uitschakelen)heb een maand op de cylkop moeten wachten(s40 met lpi en 17000km
en wel een beetje opleten he,haha
[quote=bormie]en wel een beetje opleten he,haha[/quote]
Inderdaad, ik zal beter gaan lezen. En analyseren, was ook een zin met veel komma's. hahaha
18 jaar
[quote=bormie]ik had de eerste met dit probleem,ik nam dat waar aan rotatie van de startmotor met koude motor(compressie slag dan daald de rotatie startmotor(moet gelijkmatig klinken)zit er een hyaat in dan mist er een de compressie(wel brandstof uitschakelen)heb een maand op de cylkop moeten wachten(s40 met lpi en 17000km[/quote]
Bedoel je S60 met Lpi? De revisie duurde bij mijn cilinderkop 3 dagen. Want uiteindelijk was ik te laat met stellen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...
18 jaar
er waren geen kleppen en zittingen voorradig,was de eerste zonder hydraulische stoters
Bedoel je S60 met Lpi? De revisie duurde bij mijn cilinderkop 3 dagen. Want uiteindelijk was ik te laat met stellen.
Aalex eens 60 heeft daar geen last van,Ha,Ha.
18 jaar
[quote=Boertie]Bedoel je S60 met Lpi? De revisie duurde bij mijn cilinderkop 3 dagen. Want uiteindelijk was ik te laat met stellen.
Aalex eens 60 heeft daar geen last van,Ha,Ha.[/quote]
Zelfde motoren.
Dus een controle van de klepspeling aan een S60 zou ik niet overslaan.
Of bedoelde je wat anders?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar