hallo ik heb v40 die een harde het lijkt wel een dieselklop geluid heeft.
de koppaking van de auto is 2 weken geleden vervangen bij een garage verderop in het land (toen hij op vakantie wou)
vervolgens rijd de klant naar frankrijk en daar aan gekomen komt hij veel vermogen te kort, rookt de motor en veel getik.
Anwb heeft de auto afgesleept en zojuist effe gekeken.
Distributie staat goed.
op het ook geen gekke dingen te zien.
Toen de auto eenmaal iets warmer was werd het tikken minder.
en toen ik de motorbeschermkap weer monteerde was het geluid ineens weg.
Proef gereden en de auto liep als een zonnetje.
daarna toen hij stationair liep in wp begon hij soms even slecht te lopen (het leek op 3.5 cilinder)
als je vervolgens weer gas gaf tikte het ook weer echt hard boven in het motorblok.
Zou dit te maken kunnen hebben met de verstuivers lekken???
of toch met loszittende voorkamers???
iemand hier ervaringen mee???
mvg Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet niet wat op de teller staat maar als ik het zo lees zou ik ook denken aan de verstuivers
ik weet niet als je de verstuiver kunt testen anders zou ik dat ff doen. weet je meteen meer
verder is de wagen al uitgelezen misschien staat daar ook iets in
hallo werner
de auto heeft 268.000 km gelopen
ik haal de verstuivers er uit en laat ze even testen.
en dan laat ik het hier weer weten .
alvast bedankt voor de reactie.
mvg Roy
hallo
ik heb de verstuivers getest die hadden allemaal 125 bar in plaats van 135 bar. de verstuivers zijn dus wel goed de motor moet er eigelijk goed op lopen. heeft iemand nog een ander idee??
mvg roy
maakt je vacuumpomp af en toe niet dat geluid.
in het begin gingen die vacuumpompen veel stuk (liepen vast) waardoor uiteindelijk je distributietandwiel spie kapot ging en je kleppen krom waren doordat of de riem brak of deze veel van tijd af ging.
aan het bouwjaar te zien heb jij een D4192T2 motor.
controleer voor alle zekerheid of dat de kleppen na het open gaan ook weer direct goed sluiten anders is misschien een klepveer niet goed of blijft je komstoter bij warme motor in de cilinderkop hangen.
want dan heb je ook het probleem met vermogen tekort en dat getik.
goedemorgen allemaal
het probleem zat in de vervroegings klep in de brandstof pomp
die is vervangen en het probleem is opgelost
bedant voor het meedenken
groeten Roy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar