Volvo S60: toerental probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2435, Vermogen (kw): 103

sinds kort vliegt t toerental regrlmatig omhoog bij de koude start..waarna ik m onmiddellijk uitzet of afrem via de koppeling...
soms lijkt t normaal bij de start maar blijft de gasstand vrolijk hangen op 2000 of meer toeren zonder dat ik gas geef??
ook varieert t toerental regelmatig alle kanten op..
Dit probleem lijkt bij vriezend weer ernstiger dan bij warmer weer hoewel bij warme motor momenteel weinig verschil en probleem lijkt ernstiger te worden....
Wie weet wat t probleem zou kunnen zijn?
gasklep?

Terpstaete

Geplaatst door Terpstaete (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S60? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Gasklephuis is wel een bekend euvel van deze auto's.
Dat zou het maar zo kunnen zijn.

Ruud10657 (0) PRO, 5 jaar geleden

Alle vacuümslangetjes heel?

volvov50 (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste Primera, Gasklephuis kan defect zijn maar is in de meeste gevallen te repareren dmv printplaatreparatie.
ook toevoeging van nieuwe software is een uitkomst.
ik heb een bedrijf voor je daar moet je naar bellen en vragen of ze dit kunnen repareren.
ETS, Nieuwendijk.
telf; 0183853234

primera p11 (0), 5 jaar geleden

Volgens mij word niet de printplaat gerepareerd maar waren de weerstandsbanen kapot of onderbroken.
Met als gevolg dat het toerental blijft schommelen.
Doo de kapotte weerstandsbaan is het toerental niet meer stabiel en dit leid tot niet meer netjes stationnair draaien of veel te hoog.
Dan word er een nieuw gasklephuis gemonteerd met bijbehorende software update.
Dit is wat ik me er van herinner,het is ook weer even terug dat deze problemen speelde.
Er zullen ongetwijfeld bedrijven zijn die het gasklephuis kunnen repareren.
Volgens mij kostte het destijds 800/850 euro voor een nieuw gasklephuis inclusief software update.
Mits het dit is bij de TS,kan net zo makkelijk een vacuum slang zijn die gescheurd is.
Want van de meeste zijn de gasklephuizen allang gesneuveld en vervangen

volvov50 (0) PRO, 5 jaar geleden

Het is geen Valse lucht want dat gaat de Lamda sonde meten, en dan gaat het controle lampje branden op het dachsbord.
bij koude motor komt deze klacht altijd bij gasklephuis vandaan, als deze een keer gerepareerd is dan is het risico aanwezig dat de klacht zich herhaald. koop je een splinter nieuwe bij Volvo dan zijn deze type,s al zo ver aangepast dat deze klachten {ook nieuw aangepast software} eigelijk niet meer voor komen. die lage temperatuur doet ze de das om.

mvg VolvoV50

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.