Goedenmiddag collega's.
Ik heb ff hulp nodig bij een probleem van deze auto.
De auto blijft naar rechts trekken,ondanks alles wat we gedaan hebben.
Het volgende is gebeurd:
Imitatie LM velgen vervangen door orginele.
Andere banden geprobeerd.
Banden en velgen (staal) van een zelfde model volvo gemonteerd.
3x uitgelijnt bij ons,2x bij euromaster,1x bij Profile...
Conclusie van alle 3,alles staat goed.
Draagarmen vervangen.
Banden gedraaid,DOT aan de binnenkant.
De auto iets meer uitspoor gegeven.
Bandenspanning is uiteraard hetzelfde aan beide kanten.
Nu komt het rare,de klant blijft beweren dat ie met zijn winterbanden met stalen velg géén last heeft!?
Iemand nog tips of iedeen?Want ik ben er aardig doorheen..
M.v.G
Niels
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo Niels waarom overleg je niet met de klant om zelf eerst zij setje winterbanden temonteren om zelf het verschil te merken. Heb je trouwens de veerpoot lagers nog gecontroleerd .vrgr harry
Hey Harry,
Daar had ik zelf ook al aan gedacht,maar de klant woont in Rotterdam en wij zitten in Almelo..
Dus dat kan zo niet geregeld worden.
Feit blijft wel,dat ondanks alle moeite,de auto naar rechts blijft trekken.
Ik heb de veerpoot lagers nog niet gecontroleerd..
Wat zou daar aan moeten mankeren,als ik vragen mag?
De auto heeft trouwens 110.000 km gelopen..
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes Niels
Wij hebben zeer goede ervaringen met auto's die naar rechts blijven trekken door de voorste draagarmbussen te vervangen door de oudere (politie) uitvoeringen (niet degene die op -882 eindigen), die zijn iets stugger.
En bij 110.000 - 120.000 km zijn de voorste draagarmbussen meestal wel versleten.
Maar ik zie wel dat de draagarmen al vernieuwd zijn, dus daar zou het (eigenlijk) niet aan moeten kunnen liggen.
Je moet met de camber gaan rommelen.
Wij hebben een paar gevallen gehad en hebben de camber toen een positief gemaakt en de andere negatief.
De laatste waar wij problemen mee hadden hebben we de camber veranderd wielen gewisseld en toen was het weg. Soms zit zo iets raars ook in de banden en vraag niet hoe het komt.
Ik heb op een auto 4 nieuwe banden gemonteerd en de klant is terug gekomen dat de auto trekt en na een wielen wisseling was het over.
@ volvo specialist.
De draagarmen zijn vervangen met de 'donor' volvo,waar ook de velgen van verwisseld zijn..
Dus die waren niet nieuw...
Ik ga het eens proberen met de andere draagarmrubbers..Thx voor de tip!
Camber en caster staan goed(in de fabrieksnorm),en sporing,rijlijn e/d staan ook allemaal volgens de norm.
@volvoxc90,
We hebben al wielen/banden/velgen gewisseld,o.a michelin banden,en pirelli banden,op verschillende velgen.
Nu op orginele Volvo velgen. 6.5j, ET 43.
Ik maak uit je post op,dat je de camber kan veranderen..
Ga ik morgen eens proberen.
Heb je mischien nog waardes voor mij,hoever ik de camber kan/mag veranderen voor een goed resultaat?
Iedereen tot nu toe bedankt voor het meedenken!
Ik laat weten wat mijn bevindingen zijn moge..
Groetjes Niels
links voor camber op 0,rechts camber op -0,7,uitspoor op 0,10.
achter uitspoor0,02 per kant
Nee, de waardes weet ik niet maar wij bleven met het uitlijnen in de tolerantie alleen een positief andere negatief. Voor de duidelijkheid op de monitor bleef het wijzertje in het groene vlak. Het heeft ons een paar keer geholpen ik hoop jou ook.
dit zijn tie waarden
is de sporing achter goed?
De sporing achter is goed(fabriekswaarde)
Vandaag en gisteren weinig tijd gehad om naar te kijken,maar wel met het camber aan het werk geweest.
Het maakt allemaal niets uit.
Vandaag begonnen met de draagarmrubbers vervangen,maandag weer een dag..;)
Iedereen bedankt zover voor het meedenken.
Ik laat de bevindingen wederom weten.
Niels
Nou,het einde van het verhaal.
Auto is naar de volvo dealer geweest,laten uitlijnen,geen resultaat,naar Hengelo geweest, en 3-D uitlijning gedaan,
geen resultaat
We hebben zelf alles gedaan om het te verhelpen,negatieve camber enz enz enz,alle tips hier,en van de volvo dealer toe gepast.
Auto bleef naar rechts trekken..
Klant heeft auto ingeruild,en rijd nu Mondeo.
Persoonlijk zou ik zeggen,stapje terug,want die 5 cilinder motoren rijden,en klinken lekker..
Nou ja,we zijn er dus niet achter gekomen.
Iedereen bedankt voor de tips!
Niels
Van Volvo naar Ford, nou, dat is vooruitgaan...
Heb je met de auto gereden op die winterset?
Op een gegeven moment zit het ook meer tussen de oren he...
[quote=Wauter]Van Volvo naar Ford, nou, dat is vooruitgaan...
Heb je met de auto gereden op die winterset?
Op een gegeven moment zit het ook meer tussen de oren he...[/quote]
Ja,heb je gelijk aan.
Maar de auto trok écht naar rechts,bij stuur los laten,en je moest constant naar links sturen op de snelweg.....
Ik heb niet gereden op de winterset,maar er zijn splinternieuwe orginele velgen van volvo onder gekomen,met nieuwe michelin banden,en nog trekken...
Dus,als zelfs de volvo dealer,en 3 verschillende bandencentra het niet op kunnen lossen....
Probleem komt meer voor en ik denk dat het in het subframe zit.
Als een auto zoals hierboven beschreven naar recht blijft trekken, zal het voornamelijk zijn als hij voorbij de bank rijdt!!!
En dat klopt ook wel, want van een volvo naar ford.......? mij zegt het in ieder geval genoeg.
Als je het probleem nog eens hebt, moet je het volgende doen.
Als b.v. de auto naar rechts trekt moet je eerst de wielen aan de voorzijde wisselen.
Dan trekt de auto in de meeste gavallen naar links.
Als je dan de linkerband keert op de velg is het probleem opgelost.
Gr. Pascal
[quote=lupo6727]Als een auto zoals hierboven beschreven naar recht blijft trekken, zal het voornamelijk zijn als hij voorbij de bank rijdt!!!
En dat klopt ook wel, want van een volvo naar ford.......? mij zegt het in ieder geval genoeg.
Als je het probleem nog eens hebt, moet je het volgende doen.
Als b.v. de auto naar rechts trekt moet je eerst de wielen aan de voorzijde wisselen.
Dan trekt de auto in de meeste gavallen naar links.
Als je dan de linkerband keert op de velg is het probleem opgelost.
Gr. Pascal[/quote]
En er zijn er die gewoon naar rechts blijven trekken wat je ook probeert, alleen als je alles geprobeert hebt (incl 4 nieuwe banden) dan werkt alleen nog een aangepaste uitlijning.
Wat verander je dan aan de uitlijning, waarmee je het probleem dan wel oplost?
Daar ben ik wel eens benieuwd naar !!
gr. Pascal
Ps ik heb een vraag gesteld over een 440 1.6 '96
Als daar de distr. riem van knapt, raken dan de kleppen de zuigers of niet?
[quote=lupo6727]Wat verander je dan aan de uitlijning, waarmee je het probleem dan wel oplost?
Daar ben ik wel eens benieuwd naar !!
Volvo heeft daar dan veranderde wielvlucht voor en specifieke afstellingen met kleine toleranties van de toespoor van voor en achter.
Ik weet de waarde's zo ook niet uit het hoofd.
gr. Pascal
Ps ik heb een vraag gesteld over een 440 1.6 '96
Als daar de distr. riem van knapt, raken dan de kleppen de zuigers of niet?[/quote]
Ik weet vrijwel zeker dat de kleppen de zuigers raken, maar een distributie riem is zo vernieuwd van een 440 !!!
ja pascal,ook even langs de bank rijden
Dat heb ik niet nodig, je moet met mij maar niet te veel medelijden hebben.
Gr. Pascal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar