auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo XC90 2005: trilling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Wij hebben het volgende probleem: Deze auto heeft een resonantie bij 80-85km/h. de automaat is dan net naar de 5e trap geschakeld geef je dan weinig gas bij dan klinkt er een resonante/trilling. (Het geluid lijkt op een hitteschild). we hebben het flexibel stuk al op spanning getrokken maar geen resultaat. Van alles al gecontroleerd en geprobeerd maar geen oplossing. Heeft iemand dit wel eens vaker gehad?
B.v.d.

Geplaatst door

dupl-u-8612-5dd14847dfca0+top (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het enigste wat ik kan herinneren is dat de tussenbak voor de achterwiel aandrijving tegen de automaat een resonatie kan geven
maar nu weet ik niet of dit het was of er een andere probleem in de auto toen zat

Het geluid werd veroorzaakt door dat een steuntje afgebroeken was van de inlaatbuis(aan de linkerzijde van de moter, een alluminium buis van ong. 50 cm lang)

[quote=top]Het geluid werd veroorzaakt door dat een steuntje afgebroeken was van de inlaatbuis(aan de linkerzijde van de moter, een alluminium buis van ong. 50 cm lang)[/quote]
Heb je wel eens een diesel gezien waar DAT steuntje NIET afgebroken was ???
Die zijn namelijk ALTIJD ALLEMAAL (100%) afgebroken !!

Kijk eens of de waste-gate niet vast zit !!

Hallo, sinds 2 weken heb ik ditzelfde probleem aan mijn wagen: rond de 80km treedt er een resonantie op indien je licht gas bijgeeft. De auto heeft momenteel een 50.000km, het geluid heeft nooit eerder opgetreden.
Ik ben reeds naar de dealer geweest en we konden vaststellen dat het geluid zich voordoet tussen de 1800 en 2000 toeren (of in 5de versnelling dus rond de 80km). Tijdens het testen konden we hetzelfde geluid reproduceren in 4de versnelling, ook tussen de 1800 en 2000 toeren (weliswaar minder opvallend). De dealer denkt dat het geluid veroorzaakt wordt nadat de achteraandrijving bijspringt (lage toeren, en lichtjes gas bijgeven = hard werken voor de motor; achteraandrijving springt bij). Hij meent echter dat er geen onderliggend probleem aanwezig is die de oorzaak is van het geluid. Om het geluid weg te nemen stelt hij voor om geluiddempers te plaatsen rondom de achteraandrijving.
Graag had ik geweten of dit inderdaad de oorzaak van het geluid is, en of dit de oplossing is.

XVC 0

14 jaar

Die trillingsdemper word in plaats van de achterste meenemerflens gemonteerd (voor op de eindaandrijving).
Het geluid/resonantie verdwijnt voor een groot gedeelte of helemaal.

Dan voor jullie berichtgevingen; de trillingsdemper is inmiddels geplaatst en geen resonantie meer!

XVC 0

14 jaar

Ik lees nu over een trillingsprobleem waar ik vermoedelijk ook last van heb. Kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dit hebben opgelost met die trillingdempers bij de achterwielaandrijving ? Via een eerdere discussie ( http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... ) kreeg ik het vermoeden dat het iets met de automatische versnellingsbak te maken had, maar de oplossing waar jullie over spreken lijkt me aanzienlijk voordeliger.

Tompoes 0

14 jaar

[quote=Tompoes]Kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie dit hebben opgelost met die trillingdempers bij de achterwielaandrijving ?[/quote]
Bij deze auto's word een trillingsdemper geplaatst IN PLAATS VAN de meeneemflens op de ingaande as van de eindaandrijving.
Dus: lange aandrijfas verwijderen, meeneemflens verwijderen, trillingsdemper plaatsen en de lange aandrijfas weer monteren.
Wel opletten met het bestellen van de trillingsdemper, er zijn minimaal 3 verschillende trillingsdempers (chassisnummer afhankelijk) !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.