close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Trilling bij accelereren en vertragen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Er zijn al veel variaties voorbij gekomen op dit forum, maar nog niet zo specifiek als deze geloof ik.

Sinds kort heeft mijn D5 my 2004 met 220.000 km een vreemde trilling in het stuur bij gasgeven en ook weer loslaten tussen de 120 en 140 km. Bij constant gas is er bijna niks merkbaar. Maar laat ik het gas los of geef ik flink gas bij, dan voelt het alsof de wielen een beetje stuiteren en begint het stuur te trillen. Klinkt ook een donker rommelend geluid. Zet ik de automaat in z'n vrij dan is het meteen weg... Bij remmen rond de 80 km ofzo wil het trillen ook wel merkbaar zijn.

Zitten sinds kort nieuwe voorbanden op, maar dat heeft geen effect gehad op het probleem. Er is vluchtig gekeken door een monteur naar de bovenste motorsteun maar die schijnt in orde te zijn, enige slijtage. Tijdens het banden wisselen heb ik gekeken naar de stabilisatorstangen maar ik voel zo geen speling. Maar wat kan het dan zijn, voor ik het laat onderzoeken bij de dealer??

Geplaatst door

paulvb (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Speling stuurstang binnen of buitenkant,speling draagarmen cardan ..... moeilijk om het zo te zeggen

ploempe 0
badge

14 jaar

Dealer heeft ondertussen gekeken, onderste twee motorsteunen zijn helemaal gaar, worden nu vervangen
Klinkt wel logisch toch?;-)

paulvb 0

14 jaar

jada als je het probleem gevonden hebt ;))

ploempe 0
badge

14 jaar

Nou nog afwachten of het verholpen is, de andere ophangingen, assen enzv waren ok

paulvb 0

14 jaar

Nou de nieuwe motorsteunen hebben dus niet geholpen, wat kan het dan zijn??

paulvb 0

14 jaar

Vandaag toevallig bij een Profile langs geweest, die heeft ook even gekeken en zegt dat er teveel speling op de linker aandrijfas zit, aan de binnenkant (bakzijde). Deze is wel erg los zo te zien, dealer kijkt binnenkort.

Klinkt logisch als de oorzaak, maar er moet toch altijd iets speling op die aandrijfas zitten??

paulvb 0

14 jaar

Op draagarmen mag er niks speling zijn

ploempe 0
badge

14 jaar

Hmm ik bedoelde aandrijfas! Foutje hersteld;-)

paulvb 0

14 jaar

draagarm bussen vervangen...

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Het is dus niet de draagarm maar aandrijfas en wel aan de kant van de geartronic, is heel gemakkelijk te bewegen maar in hoeverre dit mag gebeuren zal de dealer deze keer hopelijk wel zien??

paulvb 0

14 jaar

Maar heren deskundigen, mag er op die AANDRIJFAS links aan de bakzijde wel enige speling zitten of helemaal niet? (Voordat de dealer weer iets gaat verzinnen;-)

paulvb 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.