Hallo
Ik heb hier een Volvo S40 2.0D uit 2005.
Klant heeft al een hele tijd last van trillingen tijdens het remmen... Remschijven+remblokken vervangen probleem verholpen tot na 4weken weer trillingen, weer schrijven vervangen en weer na 4weken trillingen...
Remslangen vervangen en schijven weer vervangen en deze keer heeft het 8 weken geduurd en nu heeft meneer weer trillingen..
Heeft iemand zoiets meegemaakt..? Ik wil best de remklauwen vervangen maarjah die kosten ook een hoop geld..
met vriendelijk groet
ekrem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voordat je de remklauwen vernieuwd zou ik er eerst even een zuiger eruit trappen, zodat je kunt zien of er een roest randje in zit. dat is weleens tussen stofhoes en het afdichtring. dan blijft hij een beetje aanlopen en dan trekt de schijf krom.
laat de man een huurauto voor 2 maanden mee krijgen
en nu een monteur mee laten rijden
kan zijn dat het aan het remmen light van de klant zelf
met oude type s40 heb ik dat wel een keer meegemaakt
daar ging werden de 4de keer de schuiven vv en de 5de keer afgevlakt.
km stand lag nog wel op132.000km
dan is hij dus al meer dan 9 keer er voor terug geweest maar hetzelfde als hier konstant het probleem terug komen
remblokken zullen ondertussen wel soepel zitten van het vv en schoonmaken ervan
hoe het met deze afgelopen is weet ik niet maar
dacht dat de chef naar zjn rijden heeft gekeken maar dat weet ik niet
laatst zelf 308 gehad met 16000km op de teller (leenauto van zaak) deze was ook krom
dit kwam waarschijnlijk door en vlammende bestuurder
iemand die met de auto iets te wilt is
waarschijnlijk zijn de remblokken en schijven vervangen
en meneer denkt dat hij zonder probleem gewoon normaal mee kan remmen
tegen de meneer (of wagen zelf houden) zeggen dat er rustig geremt moet worden
dat de schijven en blokken even nog moeten wenen
als ze hebben gewen (200km) daarna kun je mee rijden als normaal
doe je het eerder kun je op de 4 weken problemen krijgen
ik ga anders morgen even naar de remklauwen kijken even uitelkaar halen..
geen speling op de kogels of slappe silentblocks?
nee, geen enkele speling
immitatie of orginele delen vervangen?
immitatie maar wel van goede kwaliteit Ate
wat is immitatie...maakt Volvo de remblokken zelf?
Volgens mij is ATE een toeleverancier voor heel veel autofabrikanten...
ATE is idd ook een toeleverancier van vele fabrikanten..
Dit verschijnsel van WEER trillende remmen na het vernieuwen van de remschijven komt omdat bij het vernieuwen van de schijven het aanlegvlak van de naaf/wiellager niet (goed) schoongemaakt word !!!
Het aanlegvlak GOED schoonmaken met een komborstel op een haakse slijptol, dan blijft de trilling wel weg, (remklauwen moet wel goed gangbaar zijn en de remblokken moeten "los" in de geleider kunnen schuiven)
Ik heb de wielnaaf ook schoongemaakt zoals je hebt beschreven en zelfs 2x en alles is goed gangbaar..
Zit de axiale speling van de lagers binnen tolerantie...?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar