Volvo S40: Turbo

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Hallo,

Heb hier een s40 met een kapotte turbo, heb al het een en ander gelezen hierover, nu heb ik alles gereinigd(intercooler, leidingen, etc) volgens het boekje zeg maar. Nu heeft de turbo het een half jaar uitgehouden, zo'n 10.000 kilometer, toch is deze weer vastgelopen.
Zijn er dingen die ik over het hoofd heb kunnen zien? Is dit een motor die bekend staat om dit probleem? En wat is het beste wat ik kan doen?
Bedoel lees al verhalen van een nieuwe motor e.d. , maar dat gaat toch wel heel ver.
Er moet toch een methode zijn om zonder een complete motor te vervangen, die auto weer goed rijdend de weg op zien te krijgen?


Alvast bedankt voor jullie reactie.

GJHSCHROER

Geplaatst door GJHSCHROER (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Volvo-Specialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Een vastgelopen turbo betekent onvoldoende smering, dus ALLE olieleidingen en de aansluitingen van de olie aan- en afvoer GOED controleren en reinigen (ook de holle bouten) !!
Oliedruk meten koud en warm.

Vol-synthetische olie 0W30 gebruiken van een GOEDE kwaliteit !!

steenstra (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

Je moet de onderste bout van de olie toevoerleiding loshalen en vervangen want daar zit een zeefje in,
en die zit dicht.
Als wij een turbo vervangen van een 1.6 tci of hdi vervangen wij ook altijd die bout.

m.vr gr

Boudewijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.