close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50 2010: Turbo fluit

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

De turbo maakt een fluitend geluid dat meegaat met het toerental.
De turbo zelf lijkt ok. Koud wat speling, warm bijna niets van speling.
Turbo bolt ook nog lang uit.
Impeller inlaat heeft geen beschadiging.
Wel via carterontluchting vrij veel olie.
Moet ik het probleem daar zoeken , en wat is er aan te doen?

Geplaatst door

patrickvc (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de motor in goede conditie is, dan dan het carterventilatiesysteem (deels) defect zijn, waardoor teveel olie in de inlaat terechtkomt.

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Als het eventueel probleem met Carterventilatie opgelost is, gaat het gefluit dan vanzelf weg of moet turbo gereinigd worden?

patrickvc 0

1 jaar

Ja, het bijgeluid moet dan grotendeels weg zijn, turbo's maken vaak toch wel wat geluid...

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Turbo is ondertussen overleden. Bij demonteren is het enige wat ik heb opgemerkt(om oorzaak te zoeken), dat de olieleiding aan het motorblok speling had. Niet aan de banjo maar wel aan knelkoppeling (overgang banjo naar leiding. Toch was de leiding daar droog.
Hier en daar heb ik iets gelezen van filterzeef dat in banjo zit. Ben ik dus nog niet tegengekomen. Weet er iemand of er een filter moet zitten?
Morgen nieuwe turbo halen...
Om aan de olieleiding te kunnen heb ik roetfilter moeten demonteren.
Alleen krijg ik de meetsonde niet los. Heeft iemand een tip?

patrickvc 0

1 jaar

T eventuele zeefje zat in de onderste banjobout, nieuwere types hebben dat niet meer, indien wel, zeefje verwijderen. ook carterpan demonteren en aanzuigbuis oliepomp goed reinigen. Tip voor de sensor heb ik helaas buiten warmmaken, kruipolie en het nodige geduld helaas niet.

Nieuwe turbo gaan halen. Hier zit nu wel zeefje bij. Wel of niet gebruiken?
Er zit ook nieuwe zeef voor in Carter bij. Moet dus straks nog terug om nieuwe olie maar om Carter terug te dichten, bestaat er voor deze motor een dichting of wordt vloeibare dichting gebruikt?
Ik dacht ff nieuwe turbo plaatsen en klaar. Gezien de gebruiksaanwijzing bij de nieuwe turbo komt er heel wat meer bij te kijken.

patrickvc 0

1 jaar

Turbo geplaatst, tot nu toe werkt hij naar behoren. Alle luchtleidingen voor en na turbo gereinigd en zeefje in olieleiding weg gelaten. Deze wordt blijkbaar bij officiële dealer ook al gedemonteerd wanneer men de roetfilter vervangt. Verder heb ik ook carterzeef vervangen en Carter gereinigd. Al bij al viel de vervuilingen goed mee voor een motor met 250000km.

patrickvc 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.