auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S60: uitvallen tijdens rijden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.5

Hallo,
ik heb tijdens het rijden soms het probleem dat ik in een keer geen gas meer kan geven en dat de toerental blijft hangen
alsof ik gas blijf geven na hem aan en uit te zetten dan doet de auto weer een tijd normaal maar de laatste tijd gebeurt het wel veel
kan iemand mij vertellen wat het probleem is uitlezen heb ik al gedaan maar komt niks uit gr

Geplaatst door

smuck (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga naar kwik fit en laat het daar uitlezen , ze gebruiken een Bosch Kts . wat gebruik je trouwens ?

Ik gok op een gaspedaalsensor.

Volvo_T5 0

13 jaar

Lijkt verdacht veel op het beruchte gasklephuis.

rensk001 0
badge

13 jaar

ik ga morgen gelijk even langs want het wordt steeds erger
je voelt gewoon waneer die gaat stoppen en dan
geeft hij aan motor m en emis service spoed

maar bedankt voor de tip laat het wel even weten gr

smuck 0

13 jaar

hallo weet iemand wat de volgende meldingen betekenen
9160 ecmthrofle unitinlernalfuut faulty signal
9150 ecm-9150 trole unit f
903f ecm903f trottleunit

smuck 0

13 jaar

Wat ik al zei. Problemen met het gasklephuis.De storingen hebbenallemaal te maken met de communicatie tussen de ECM (motorregeleenheid ) en de ETM (gasklephuis).

rensk001 0
badge

13 jaar

oke weet jij wat ik nu het beste kan doen gr

smuck 0

13 jaar

Ja 1 keer slikken en een nieuw gasklephuis laten monteren. Ongeveer € 800,00.

rensk001 0
badge

13 jaar

oke dat is minder ik las ook over rivisie is dat wat gr

smuck 0

13 jaar

Als je een beetje geluk hebt wel. Je bedoelt Actronics?

rensk001 0
badge

13 jaar

Als je geen turbo hebt zelf doen . Demonteren en opsturen naar actronics .

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-903F

Condition

Diagnostic trouble code (DTC) ECM-903F, signal too low or missing, is stored if the engine control module (ECM) detects that the actual throttle angle (measured by the throttle position (TP) sensor) deviates from the requested throttle angle (the target value from the engine control module (ECM)). ECM-903F, signal too low is stored if the target value changes and the actual throttle deviates >20% from target value. ECM-903F, signal missing is stored if the target value is set and the throttle deviates 5% from target value. The diagnostic has small tolerances and the function may be difficult to check by reading off parameters.
Diagnostic trouble code (DTC) ECM-903F, signal too high, is stored if the engine control module (ECM) detects a faulty signal via the controller area network (CAN) from the electronic throttle module (ETM) (ETM).


Substitute value
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking
-the cruise control switched off
-the engine speed (RPM) is limited using fuel shut off. The maximum permitted engine speed depends on the accelerator pedal (AP) position.


Possible source

Signal too low or signal missing:
-low power supply to the electronic throttle module (ETM) (loose terminals or contact resistance in the terminals, low system voltage)
-faulty software in the electronic throttle module (ETM)
-contaminated electronic throttle module (ETM) (oil film, dust etc.)
-defective electronic throttle module (ETM).
Signal too high:
-low power supply to the electronic throttle module (ETM) (loose terminals or contact resistance in the terminals, low system voltage)
-defective system relay (delayed switch on)
-loose connections or contact resistance in the terminals for the CAN
-defective wiring for the control area network (CAN)
-interference on the CAN signal wiring
-defective electronic throttle module (ETM)
-another node in the high-speed control area network (CAN) is defective.


Fault symptom[s]
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking
-the cruise control is not functioning at all
-uneven idle
-jerks during engine braking.


Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-9160

Condition

Diagnostic trouble codes (DTC) ECM-9150 (signal throttle position (TP) sensor 1) or ECM-9160 (signal throttle position (TP) sensor 2) are stored if the electronic throttle module (ETM) detects that the signal from the throttle position (TP) sensor is implausibly high or low for a certain amount of time.


Substitute value
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking.
If diagnostic trouble codes (DTC) ECM-9150 and 9160 are stored together:
-the electronic throttle module (ETM) in mechanical limp home mode, the throttle disc in the fixed position
-the engine speed (RPM) is limited using fuel shut off. The maximum permitted engine speed depends on the accelerator pedal (AP) position.


Possible source

-power supply for the electronic throttle module (ETM)
-faulty software in the electronic throttle module (ETM)
-contaminated electronic throttle module (ETM) (oil film, dust etc.)
-defective electronic throttle module (ETM).


Fault symptom[s]
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking
-the cruise control is not functioning at all
-uneven idle
-jerks during engine braking.




Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-9150

Condition

Diagnostic trouble codes (DTC) ECM-9150 (signal throttle position (TP) sensor 1) or ECM-9160 (signal throttle position (TP) sensor 2) are stored if the electronic throttle module (ETM) detects that the signal from the throttle position (TP) sensor is implausibly high or low for a certain amount of time.


Substitute value
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking.
If diagnostic trouble codes (DTC) ECM-9150 and 9160 are stored together:
-the electronic throttle module (ETM) in mechanical limp home mode, the throttle disc in the fixed position
-the engine speed (RPM) is limited using fuel shut off. The maximum permitted engine speed depends on the accelerator pedal (AP) position.


Possible source

-power supply for the electronic throttle module (ETM)
-faulty software in the electronic throttle module (ETM)
-contaminated electronic throttle module (ETM) (oil film, dust etc.)
-defective electronic throttle module (ETM).


Fault symptom[s]
-the accelerator pedal (AP) is ignored when braking
-the cruise control is not functioning at all
-uneven idle
-jerks during engine braking.



///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Checking the electronic throttle module (ETM) and software
Check battery and charging system. This diagnostic trouble code (DTC) may be stored before the battery voltage becomes too low.
Check the electronic throttle module (ETM) connector. Check for contact resistance and oxidation.
Thoroughly check the throttle for dirt and sticking. Check that no objects are blocking the throttle. Check for dirt and sticking visually by pressing the throttle disc to change the angle.
Hint: Small objects can cause the throttle disc to jam momentarily, this can cause the diagnostic trouble code (DTC).
Note! A film of oil covering the throttle may be an indication that the nipple between the intake manifold and the flame trap needs to be cleaned. Always clean the nipple if the throttle is covered in a film of oil.
Read off the software number in the electronic throttle module (ETM) by clicking the VCT2000 symbol. Always check that the software number corresponds to the latest VOLVO software. See the service information for information about the latest software.
Hint: The diagnostic trouble code (DTC) may be the result of a faulty electronic throttle module (ETM). If the diagnostic trouble code (DTC) persists, despite the above checks and remedies, try a new electronic throttle module (ETM).
Caution! A new electronic throttle module (ETM) is delivered without software. For the electronic throttle module (ETM) to function after replacement, it must be programmed.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Cleaning the throttle unit
Warning! Use a fume bonnet or ensure that ventilation is good.
Clean the throttle unit using cleaner 116 1436-9 and a brush. Ensure that all deposits are removed from the surfaces marked in the illustration.


Cleaning the throttle unit continued
Carefully wipe the inside of the air duct clean on both sides of the throttle disc. Wipe clean the edge of the throttle disc.


Flushing and checking the throttle unit
Flush the throttle unit using cleaner H on both sides of the throttle.
Check that there are no deposits remaining on the air duct or on the throttle disc. Any remaining deposits can cause a new build up of deposits.
Clean again if necessary.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


Throttle body (electronic throttle module (ETM)), replacing

Replacing the electronic throttle module (ETM)
Disconnect the battery negative lead.
Remove the intake pipe between the front cover plate and the air cleaner (ACL).
Disconnect the intake manifold between the air cleaner (ACL) and the throttle body (TB) and put to one side.
Remove the throttle body (TB) and place it to one side.
Clean the gasket face.
Remove the starter motor and put to one side.
Disconnect the throttle body (TB) connector.


Installing the throttle body (electronic throttle module (ETM))
Install
-the starter motor against the gearbox. Tighten to 40 Nm Install the bracket on the cylinder block. Tighten to 30 Nm
-the connector for the new throttle body (TB) with the cable on the outside of the starter motor bracket.
Secure the cable so that there is no risk of damage or a broken connection.
Install
-a new throttle body (TB) with a new gasket. Tighten to 10 Nm
-the intake manifold between the air cleaner (ACL) and the throttle body (TB) and the connected hoses
-the intake pipe between the front cover plate and the air cleaner (ACL)
-the cable to the battery negative terminal.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Volvo_T5 0

13 jaar

hallo heb mijn gasklephuis laten reviseren en heb die daarna gereload maar toch rijdt hij nog niet perfect hij schokt en heeft nog niet de juiste power weet iemand wat ik daar aan kan doen gr

smuck 0

13 jaar

[quote=smuck]hallo heb mijn gasklephuis laten reviseren en heb die daarna gereload maar toch rijdt hij nog niet perfect hij schokt en heeft nog niet de juiste power weet iemand wat ik daar aan kan doen gr[/quote]
Ja, lees het 3e en 4e antwoord van Rensk001

wat bedoel je dan ik heb het bij actronics laten doen
maar weet je nou wat het is of niet

smuck 0

13 jaar

kijk ff of je brandstoffilter oke is.
ik had dat geintje met mijn d5, bleef hangen in een soort noodloop en na aan een uit zetten was het weer weg.
dealer dacht eerst dat het de motorrubber was maar uiteindelijk was het de brandstoffilter.
ik weet niet of het ook op jou benzinemodel van toepassing is.
maar ik dacht ik meld het maar ff.

sinterklaas 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.