Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem waar ik inmiddels horendol van word en ik hoop dat een van jullie een licht kan schijnen op een oplossing.
Ik heb een Volvo V40 2.0 Aut. uit 2003 (denk dat het een Phase2 is) serie Europe Elegance, enige tijd geleden deed mijn benzine meter vreemd,
rare waarde, soms op leeg etc zoals ik wel vaker tegen kom hier op het forum, vorig jaar heeft iemand bij Volvo het beruchte zwarte draadje gesoldeert en toen werkte het enige tijd om van de winter weer in het oude gedrag te vervallen.
Afgelopen week terwijl ik op de snelweg zat viel mijn motor plotseling uit (120 linkerbaan spannend hoor) de AnwB concludeerde na onderzoek dat mijn pomp de geest had gegeven en dat die moest worden vervangen hoera dacht ik pomp laten vervangen dus ook nieuwe vlotter probleem opgelost... echter na 1 dag begon mijn benzine meter (zowel digitaal = hoeveel kilometer nog te gaan, als de wijzer = tankinhoud) weer vreemd te doen. Gister de tank helemaal vol gegooid en nog steeds geeft hij "leeg" aan, gisteren lieper de meters heel even op tot ongeveer de helft en 325km te gaan maar na een onderbreking en opnieuw starten was hij weer "leeg"
Ik ben zo vlak voor de vakantie met een rit van bijna 1400KM ongeveer de wanhooop nabij, wat kan ik nog doen.
Moet ik terug naar de AnwB, is er iets anders wat ik nog kan doen, wat kan het probleem anders veroorzaken kan iemand me helpen want ik weet het niet meer.
Alvast mijn dank...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Advies brandstofpomp demonteren en toch weer de draadjes controleren en tevens moet de pomp op 1 goede manier gemonteerd worden en staat een teken op de tank en op je pomp.
Eventueel je brandstofniveau op de goede brandstof laten zetten via Vida.
Even een update van mijn kant, want het probleem is nog steeds niet opgelost, ik heb op advies van Herman de AnwB gebeld en die vertelden mij dat het onmogelijk de pomp kon zijn, na enig aandringen en een analyse van Volvo in de buurt ben ik terug geweest en bleek de pomp inderdaad kapot te zijn waarop pomp nummer2 is gemonteerd, Eind goed... Al goed echt niet, een dag later opweg naar Duitsland begon de meter rare waardes aan te geven in enkele minuten van +500 naar 55 en daarop naar leeg.
Ik was toen al onderweg en heb er de vakantie mee overleefd maar toen ik terug kwam heb ik direct weer contact opgenomen met de AnwB ook nu weer kon het niet de pomp zijn maar om weer 95 voor een diagnose bij volvo neer te tellen vond ik ook geen plan dus mocht ik bij gratie terug komen bij de AnwB waar opnieuw werd geconstateerd dat de pomp kapot was (telkens een draad gebroken) alleen nu vertelde men dat de oorzaak was dat mijn tank vacuum zuigt, Pomp nummer 3 is inmiddels geinstalleerd, een nieuwe originele tankdop geplaatst want die zou niet goed werken maar er zou iets met de stekker niet goed zijn door het vele los halen, de meters geven inmiddels weer nul aan.
Ik ga vanmiddag de connectie van de pomp nog eens nakijken en dan hopen dat de pomp het inmiddels niet weer heeft begeven.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar