Ik wil voordelig gas laten bouwen in de v40,
na verschillende offerten ben ik er nog niet uit!
Vialle wordt afgeraden en aanbevolen ? afgeraden door pompdefecten na garantie periode! duur 2000 euro
Ag teleflex, mooi prijs! 1660.
Landi lsi mooi systeem prijs! 1850, - voor ringtank 185,- bij betalen?
Of het zelf doen winst 800 eur.
de meeste systemen komen op 1850 uit, in Eindhoven is een firma die 1550 vraagt, ik woon in Noord holland.
ik kom er niet meer uit!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.vogelsautogas.nl/ Staat zeer goed bekent.
Gr. paul
Voor vialle gaan, probleem met de pomp is allang opgelost.
Kijk bij www.gasfx.nl, een mooie installatie voor 1895 euro.
Bedrijfszekere installatie.
AG vind ik geen topper en Landi lsi ken ik niet. maar dat bouwen ze bij Vogels autogas in.
Als je het bij Vogels laat doen kun je ook de hele trip maken als er wat mee is, lijkt me geen optie.
Autobedrijf R.S. Wouda in Wormerveer bouwt ook gas in, laat je daar eens informeren, zit ook een stukje dichterbij.
Bouwt verschillende systemen in en hebben ook veel ervaring met verschilllende systemen.
16 jaar
Hoi, primera,
de site werkt werkt niet goed, ik ben al een paar dagen bij gasfx aan het klooien! v40 staat er niet tussen
geen vertrouwen meer in hun gas systeem!!!!!
16 jaar
Waarom geen vertrouwen, omdat hun site niet goed werkt!.
Je hebt toch ook nog een telefoon!.
Dan bel je toch gewoon even.
Ik rij zelf met vialle, wil geen andere installatie er meer in.
De rest is gewoon een stuk minder en spreek uit ervaring.
En vialle hoef je echt niet alleen met gasfx in te bouwen, een gasinbouwer doet vialle ook inbouwen.
Daar komt nog eens bij dat vialle een syteem ontwikkelt heeft wat gewoon goed compatible is.
dat is vaak bij andere systemen een eenmalig gebeuren voor jouw type auto en aangepast.
Als er troubles komen word het een gebed zonder eind of het wiel moet weer opnieuw uit gevonden worden en bij een behoorlijke serie grootte zijn de problemen allang getackled.
Want die zijn dat allang tegen gekomen.
En niks is zo irritant als gezeik met die installatie of allerhande problemen en toestanden.
Daarbij is bijna elke inbouwer bekend met vialle en bijv AG/teleflex en de rest is allemaal een beetje inbouwer gebonden.
En men is tegenwoordig zo druk dat als er wat is met de installatie, dat je blij mag wezen als je over 4 weken aan de beurt bent.
Dat betekent dat je gewoon 4 weken op benzine aan het knorren bent.
En als je al een beetje van slag bent van een site die niet werkt, dan zou ik maar gaan dieselen.
Want gas rijden is goedkoop aan de pomp maar je moet er wel rekening mee houden dat er een installatie bijkomt met onderhoud en storingen die op kunnen treden.
En een auto is niet gemaakt om op gas te rijden, dus ook de rijdynamiek verschilt daardoor per model en merk.
Het verbruik is ondanks gasinjectie toch nog altijd 5 a 10 procent hoger dan op benzine, het trekken van zware karren en of caravans kun je beter op benzine doen.
De boel word op lpg veel heter en brand daardoor sneller in, gas is nou eenmaal een schrale brandstof.
16 jaar
primera,
wij rijden 8 jaar dagelijks op lpg met een 12 jaar oude 440 1.8 g3, ook met de caravan, zonder noemenswaardige problemen,
als je met gas rij moet je het rij gedrag aan passen, al het onderhoud aan de 440 heb ik zelf gedaan van kleppen stellen tot banden plakken, nu is het de beurt om mijn net aangeschafte v40 op gas te zetten, mijn 440 staat nog voor de deur en rijd als een trein, en gaat makkekijk nog een paar ton mee, wat betreft diesel, jaren met een stikkende potkachel als vertegenwoordiger rond gereden.
16 jaar
Ik rij ook nog weleens met een diesel, maar ik vind de trekkracht onderin van een diesel wel een heel stuk beter.
Ik rij gas omdat het goedkoop is, als ik morgen op water kan rijden en dat is goedkoop, dan rij ik daarop.
Ik heb ook niet een voorkeur voor lpg, benzine of diesel.
Maar ik vind wel dat je de voor en nadelen altijd goed af moet wegen eer je er aan begint.
Je hebt nu probleemloos rond gereden in een auto op gas.
Ik meerdere autos op lpg gereden en niet altijd met succes, dus 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
En als je veel rijd heb je de auto dagelijks nodig en heb je geen zin in gezeur met die installatie.
Daarom heb ik gekozen voor vialle.
Staat ook als betrouwbaar bekend, en pomp ellende behoort allang tot het verleden.
En ik weet ook uit ervaring dat je compleet leeg kunt lopen op een auto op lpg.
En dat je daardoor de helft van de tijd op benzine reed omdat de inbouwer niet direkt tijd had.
En een inbouwer zegt al snel het kan, maar als je een hoop gezeur hebt en je bent de auto elke keer een paar dagen kwijt, ben je snel genezen.
En de installatie die nu in je 440 ligt lijkt in de verste verte niet meer op een nieuwe lpg installatie.
Het gaat met mijn huidige auto al vanaf het begin aan goed op lpg, maar of ik een volgende ook op lpg koop moet ik nog maar eens bekijken met al die emissie eisen van tegenwoordig.
Het valt niet mee om de auto tegenwoordig goed op benzine te laten lopen met al die afgeknepen waarde, laat staan op lpg.
Daar komt ook nog bij dat alle systemen met elkaar communiceren via canbus, het is daardoor ook moeilijker om zomaar stroom of gegevens af te gaan tappen voor lpg zonder dat dat tot storingen lijd.
16 jaar
[quote=zeno]wat betreft diesel, jaren met een stikkende potkachel als vertegenwoordiger rond gereden.[/quote]
Een dieselmotor produceert minder koolmonoxide (CO) en onverbrande koolwaterstoffen (HC) dan een benzinemotor.
Gr. paul
ik ben alergiesch voor vialle.
mooi systeem hoor,maar slechte aftersailes.
koop een diesel,veel koppel onderin,zuinig,veel minder storingen.
Aftersales hoeft ook niet, gaat niet kapot, hoef je dus ook geen tijd in te steken.
16 jaar
ervaring leerd toch anders.
ik zou geen gas willen,maar als het dan moet,kies ik voor coltec
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar