L.S.
Ik heb een V70 2.5d (D5252T) en mijn auto start slecht.
Ik heb alle gloeibougies onlangs vervangen maar dat heeft het probleem nog niet (helemaal) verholpen.
Ik vermoed dat de sensor die meet of er voorgegloeid moet worden niet goed functioneerd. ALs het namelijk koud is zoals afgelopen nacht, dan gloeit hij hem wel voor maar nog iets te kort, als ik de sleutel dan terug draai en hem nog een keer laat voorgloeien dan start mijn auto perfect.
Als de auto warm is start hij goed, maar als hij weer wat afgekoeld is gloeit ie niet terwijl de motor het wel nodig heeft. Meest logische lijkt mij dat ik de die sensor vervang, alleen weet ik niet waar die zit en hoe het onderdeel wat ik bedoel heet. Wie kan mij adviseren welk onderdeel ik moet vervangen om dit euvel te verhelpen?
Grtz
Die rooie uit Gestel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de afstelling van de brandstofpomp eens.
Deze week gaat de auto ook weg voor een beurt dus ik laat gelijk de afstelling van de brandstofpomp controleren, maar ik denk dat het hem daar niet in zit. Ik heb het probleem al langer en het is evident dat als het voorgloei lampje brand dat hij dan beter start. Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn vd brandstofpomp en voorgloeien. Stel dat ie teveel of te weinig diesel krijgt terwijl hij wel goed voorgloeit dan zou hij als hij voorgloeit ook slecht moeten starten en dat is niet het geval. Wat denken jullie?
14 jaar
Deze diesels GLOEIEN NIET boven de +5 graden !!
Het is zoals rensk001 zegt: een D5252T die slecht start of afslaat na koude start is ALTIJD de brandstofpomp die niet op tijd staat !! (nou ja 99% dan)
Ben het helemaal eens met Volvo specialist en rensk.
Goedemiddag heren technici,
Weet iemand de afstelwaarden voor de D5252t van de brandstofpomp (mechanisch)?
Het probleem als boven omschreven is eigenlijk ontstaan na het vervangen van de distributieriem. Moet deze dan ook weer opnieuw op tijd gezet worden? Of kan het probleem ook verholpen worden door alleen de brandstofpomp op tijd te zetten?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage!
Groet,
Evert
14 jaar
Evert dat inspuittijdstip is draaiend uit te lezen en ook af te stellen. Er zitten 2 rollen tegen die kleine snaar en daarmee heb je een stelbereik. Valt de afstelling net buiten die waarde dan moet het nokkenaswiel even verzet worden. Je zal zien dat het tijdstip wat schommelt omdat de riemwielen niet precies centrisch zijn. Een direct ingespoten diesel start het best als er tegen of op het b.d.p.wordt ingespoten. Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar