Beste lezers,
Sinds enige tijd heb ik last van een behoorlijke trilling in de auto.
Merkbaar op twee manieren;
Licht trillen van de hele auto, voelbaar en zichtbaar aan spiegels e.d
En rond de 110 km/h flink aanwezig in het stuurwiel.
Tot zover nog wel begrijpbaar, maar..
Trillingin het stuur is niet altijd aanwezig
Het bijzondere is dat bij remmen de trilling extreem versterkt wordt, gevoel van een vastgelopen remklauw.
(zoveel trilling dat de auto licht gaat sturen, dus contact met de weg verliest)
al vervangen/ gedaan (niet direct ter bestreiding van dit probleem)
wielen balanceren
remschijven / blokken vooras (2x al)
remschijven / blokken a-as
remklauwen
rubber deel van de (bovenste) veerschotel, mc Pherson vervangen, overigens is deze na 3500 km vibreren weer totaal weg,
met als bijkomend gevolg klappen in de stuurinrichting
controle van alle kogels en rubbers
uitlijnen
geen speling op de aandrijfassen
Als de auto op bokken staat, 'rijden' tot hoge snelheden
Wielen er nog op vrij hangend, niks aan de hand. (wat beweging in de aandrijfassen en motor, door de grote hoek)
Wielen er af en bokken nabij de fusee's, zodat de vering weer ingedrukt is, niks aan de hand
Zwaar beladen auto maakt het erger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat gebeurt er als je hem dan bij 110km/h in de neutraal zet?
Probeer eens te rijden zonder dat je cardanas gemonteerd is en voel of er verschil in zit.
Nutraal of een trap lager in de bak maakt geen verschil, remmen op de motor ook niet, vol acceleren ook niet.
Cardanas los, wilde ik gaan proberen. Maar heb ook gehoord dat dit niet bevordelijk is voor het achterdiff, die dan de viscokoppeing moet gaan aandrijven in plaats van anders om.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar