Recent is de vacuumpomp vervangen van mijn v50 2.4 , nadat de vacuümpomp een harde zoem vertoonde en loeiheet werd. Nu hij vervangen is hoor ik nog steeds een zoemend geluid, net als bij de vorige pomp blijft hij na het uitschakelen van de motor nog 3 minuten na zoemen ( zij het zachter dan voorheen) en hij wordt nog steeds heet. Ik heb de auto weer terug gebracht naar de dealer en deze heeft geen oplossing en zegt dat het normaal is. Ik heb dus XX euro betaald voor een nieuwe vacuumpomp en voor het nader onderzoek of het nu echt normaal is nog eens XX euro. Ik vraag me af of het geluid echt normaal is en ik niet voor niets de vacuumpomp heb laten vervangen? Hij zoemt minder hard maar zoemt nog altijd.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen m.b.t het controlelampje van het uitlaatgassysteem, deze is herhaaldelijk uitgelezen en er kwamen geen problemen naar voren, zo ook de melding motormanagement controle vereist. Na het uitlezen verdwijnt de melding maar is weer een aantal keer herhaald. Kan ik de melding voortaan negeren? Graag uw ervaringen, en of tips
Vriendelijke groet,
Remko
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als die controlelampjes van de motor gaan branden, dan moet er toch een foutcode uit te lezen zijn.
Als je weet welke (nummer), dan is er iets van te zeggen.
Kennelijk wordt de fout met uitlezen wel gereset (verwijderd), want dan is de lamp weer uit.
Volgende keer eens ergens anders laten uitlezen? En dan de codes hier plaatsen?
Er zijn wel codes op te noemen, maar erachter staat storing niet gevonden of storing niet actief.
AFM niet gevonden
Aud niet gevonde
Bcm-0052 niet actief
Ccm niet gevonden
cem-de01 niet actief
Ik wil zo wel doorgaan als het zin heeft als er niet actief of niet gevonden achter staat
12 jaar
Is de V50 uitgelezen bij een Volvo-Dealer ??
Blijft de vacuumpomp constant zoemen of schakeld hij continu in en uit ??
Ga eens door. Misschien staat die ene die wel belangrijk is er gewoon bij.
Vroeger werd de motor storingslamp bij Volvo ook wel lambda-lampje genoemd.
Tegenwoordig heet het ding MIL en ondanks het logo van een motorblok kan deze door de motor EN de automatische versnellingsbak worden aangezet. Dus als je een automatische bak hebt kan die ook de problemen veroorzaken.
De naam MIL en het feit dat de bak die ook kan zetten is allemaal wettelijk geregeld in Europa - dat heet EOBD.
Als de MIL brandt dan MOET je (in ieder geval met de EOBD-methode) foutcodes kunnen uitlezen.
Controleer de carterontluchtingsslang eens die van het oliefilterhuis naar het kleppendeksel gaat. Die gaan regelmatig kapot en dan krijgt de motor valse lucht.
Verder de codes
Cem-6c08. Storingscode niet actief
DDm-6d3d storingscode actief (regeleenheid initialisatie van achterruit verloren
Dim. Storing niet gevonden
Ecm130a. Storingscode niet actief
Eps-0071. Storingscode is niet actief
Eps-0081. Storingscode niet actief
Icm. Storing niet gevonden
Zo ook; mpm ; Pdm; srs; swm
12 jaar
De motormanagement melding komt van de Foutcode ECM-130A, deze staat voor "luchtlekkage inlaat" of in ieder geval dat hij de brandstofhoeveelheid TE VEEL heeft moeten aanpassen !!
En die storing is niet actief als de motor niet loopt !!
Luchtlekkage ??..... de extra vacuumpomp kon ook al niet genoeg vacuum opbouwen om uit te schakelen...........!!
Misschien (vacuum)lekkage van de rembekrachtiget of de leidingen er naar toe ??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar