close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: verhoogde stationer toeren

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: T5 20V

Hallo, dit is mijn eerste kennismaking met problemcar.

ik heb een 850 t5 uit 1996, deze auto bevalt goed.

Wat mij bezighoud is het blijven branden van de storings lamp. diverse keren uitgelezen en het verhaal van de lucht sensor en lamba sensor komt naar voren. alleen de emisie waarde is super.
Het verbruik is rond de 1 op 9 bij gewoon gebruik.

Verder heeft de auto voor een t5 veel power alleen begint dit bij 3000 toeren echt te komen. Kijk ik op de turbo meter dan blijft deze staan op de 1/2 van de witte zijde.
soms komt i verder maar zakt dan af tot de 1/2 stand bij vol gas. Als ik op op internet zie dan zie de meter vol in het witte staan. is dat dan normaal en is er dan iets mis met mijn droom auto

Ook blijft het stationeer toerental wisselen, bij de koude start mooi 900 maar na een 100 mtr gaat dat op 1100 a 1200 maar kan zo ook weer afzakken naar 900 bij stationeer stilstaan.

wie kan mij hierbij informatie geven.

gr J

Geplaatst door

850t5 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lambda sensor voorverwarming waarschijnlijk defect. Sensor vervangen (neem géén imitatie maar een orginele volvo, spreek uit ervaring!)

Ruud10657 0
badge

12 jaar

Hallo, ik heb de Lambda sensor vervangen en de lmm. nu even afwachten.
natuurlijk ook gereset.

verder wie heeft informatie hoe ik de carter ontluchting kan schoonmaken.

850t5 0

12 jaar

Als je carter ontluchting te lang dicht zit, gaan de keerringen van de voor- en/of achterkant van je krukas lekken. Het kan ook dat dit gebeurt met de voorste nokkenaskeeringen. Tevens kan hij olie eruit persen via de vuldoppakking of de pijlstok.
Brandstofleiding links op de rail losmaken.
Oliepijlstok houder bevestiging losmaken en eventueel ff in zijn geheel verwijderen.
Lucht aanzuiging tussen luchtfilter en inlaat verwijderen.
Onder het spruitstuk 2 steunen losmaken (2 bouten verwijderen).
Inlaatspruitstuk verwijderen (onderste schroeven oplossen, bovenste verwijderen, nadien nieuwe pakking monteren!).
Carter ontluchting (zwarte doos onder het inlaatspruitstuk) vernieuwen. Nodig: carter ontluchting (ca €20.00), 2x slang. Lange plastic slang niet nodig om te vernieuwen (kost ca €45.00!!). Vlamdover (zeefje) ook vernieuwen. Let op, er zijn 3 modellen carterontluchting bij de 10V. De slang tussen de motorcarter en de carterontluchting is gemodificeerd en er zijn hiervoor géén slangklemmen meer nodig. Beetje vasaline op het stukje slang doet wonderen bij het monteren ervan.
Totaal als het een beetje mee zit ca 1.5u werk.
succes.

Ruud10657 0
badge

12 jaar

bedankt ik ga het binnenkort uitvoeren de onderdelen heb ik al.

helaas is mijn storing na 3 wkn er weer, 2-3-2 ik het alles weer gereset en na 1 week is het er weer. Ik denk toch een nieuwe lambda sensor er op te zetten en dan maar weer afwacht.
Stationeer loopt de motor prachtig rond de 850-950 dus ja ik weet het ook niet.

Verder heb ik nog een vraag met betrekking tot het verhogen van het vermogen, is het mogelijk zonder de max op te zoeken de motor te tunen. En bij wie kan ik dat vertrouwd laten doen zonder dat de beurs direct leeg is,

Johan

850t5 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.