Hoi!
heb een 440 1.7 GLT Injectie uit 1989 met LPG installatie. De 440 had de laatste tijd sowieso moeite op benzine te starten, dus vaak op gas gestart. Nu wil hij bij het starten geen vermogen meer pakken. Hij stottert rond de 500 toeren, geef ik gas dan slaat de motor af. Auto stinkt dan erg naar gas. Ook hoorde ik af en toe een pof ( in de uitlaat? ). Heb zojuist op advies van de buren de stationeermotordrukding ( een rond ding met twee uiteindes, waarvan 1 slang nara het blok. Hangt linksvoor de motor. Tevens zit er stroom?aansluitinkje op? )
Wie helpt mij uit de brand, voordat ik honderden euro's moet geven aan een garage :-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eerst maar eens naar de verdeelkap en rotor vaak zijn die de boosdoener bij dit soort klachten.
Hans
ga ik doen dan..en waar moet ik naar kijken? in hoeverre kan ik zien of ze kapot zijn>? ben niet zo technisch :-(
19 jaar
In het midden van de verdeelkap zit een koolstofstiftje vaak is dat weggebrand.
Rotor heeft ook vaak brandsporen.
Hans
vervang gelijk even de bougies en de bougiekabels.
bougies omdat deze rond de 20000km meegaan en de kabels omdat deze hard worden en kunnen scheuren zodat je onstekingsproblemen kan krijgen.
rotor en verdeelkap heb ik ook vervangen en mijn auto loopt nu een stuk soepeler.
voor de hele handel heb ik vorige week ¤ 79.57 betaald bij de groothandel.
in geval van zelf doen, let goed op hoe het vast zit en bouw alle onderdelen precies zo over want anders heb je misschien het probleem dat je auto beroerd gaat rijden ( zoals bougiekabels omgewisseld)
suc6
groet,
martin
19 jaar
ok maar zou het ook aan een lekke koppakking kunne liggen denk je?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar