850 TDI automaat.
Motor loopt prima, alleen soms forse vermogensverlies. Houdt even een paar seconden aan en dan is het weer weg.
Geen idee waar ik het moet zoeken, Brandstoffilter is nieuw.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turbo? Controleer alle buizen.
KMstand?
Luchtmassa meter controleren
11 jaar
egr
EGR is verwijderd, dus daar kan het niet aan liggen.
Turboslangen zijn goed.
Is denk ik een elektronische storing. Mechnisch zou het immers constand zijn, dit probleem doet zich echter af en toe voor.
Welke welke electronische onderdelen zijn bepalend voor het vermogen? Zit er een begrenzer in de automaat? Voelt een beetje hetzelfde als je gas- en rem tegelijk indrukt.... dan word het vermogen ook begrenst (automaat)
11 jaar
Misschien iets met brandstof als je het zo uitlegt. Mogelijk de sensor op de hogedrukpomp, of miss. de brandstofpomp zelf?
Ook zou de krukassensor jouw klacht kunnen creeeren.
Is het mogelijk om de auto te laten uitlezen?
11 jaar
Ja dat denk ik ook... brandstofprobleem. Ja kna de auto uitlezen met de Volvo FCR, komt niks naar voren maar is ook een beetje simpel programma. Kan geen live data uitlezen, waardes van sensoren etc.
11 jaar
Inmiddels heb ik de volledig versie van Vol FCR. Maar heb het probleem nog steeds niet kunnen vinden
11 jaar
Ik denk eerder aan een luchtmassameter of luchthoeveelheidsmeter ( ligt eraan welke er gemonteerd is ) en turboregelventiel zou dit ook kunnen veroorzaken
Er zit een luchthoeveelheidsmeter op. Kan je deze testen? Kan de auto wel live uitlezen... weet echter niet wat de normale waardes moeten zijn.
Probleem af en toe.... En op dat moment heb ik net mijn uitleesapperatuur niet bij me.
Denk zelf niet dat het de turbo is (of sturing), deze komt normaliter pas bij 2000 toeren op druk. Bij inhouden, merk je direct al vanuit stilstand dat de motor traag is.
11 jaar
Bij de luchtmassameter is het zo als deze echt kapot is je een vervangende waarde krijgt.
Bij een luchthoeveelheidsmeter kun je de waarde controleren dus eerst als de motor goed draait en daarna als hij die storing heeft. Bij de dealer met de Volvo systeemtester.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar