auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V50: Vermogenverlies en zwarte rook

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 diesel

Beste ;

Sinds geruime tijd begint mijn wagen meer te roken . Het betreft zuiver zwarte rook met daarbij vermogenverlies . Dit is soms zodanig storend dat ik max de 70km/uur nog kan bereiken . De melding systeem motor service vereist begint dan te branden .. Motor uitleggen en weer starten helpt soms .
Foutgeheugen meld me turbodrukregeling . foutcode heb ik nu niet direkt bij de hand ..


Ik heb nu wel al gemerkt dat wanneer ik de vacuumleiding los van de stopklep het probleem verminderd maar niet geheel stopt . Ook heb ik vaak gehad dat de wagen niet van de eerste maal start . De auto heeft dan de neiging van aan te slaan maar slaat uiteindelijk af . Bij een tweede poging gaat het dan perfect .. Vacuumleidingen van en naar stopklep gecontroleerd maar deze zien er intact uit ..



Een tweede probleem is zo dat de beide rechtse portieren de centrale deurvergrendeling niet werkt .. Wanneer ik probeer de topjes handmatig probeer uit te trekken krijg ik tegendruk van de centrale vergrendeling . De deuren zijn niet open te krijgen .

Elke hulp is welkom

Mvg Christoph

Geplaatst door

stoffel10 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het eerste gedeelte van je vraag lijkt op een EGR-probleem.

harlie 0
badge

9 jaar

Daar gaat ook mijn gedachten naartoe . Telkens bij optrekken hoor ik precies een sissend geluid , net drukverlies , maar kheb alle buizen al tientallen keer gecontroleerd en kzie nergens een scheur , geen sporen van olielekkage enz .. Kvermoed sissend geluid van konstant circuleren van en naar egr .

Kvermoed te weinig drukopbouw door openstaande egr , kga deze week demonteren . Ik hou jullie op de hoogte .

Grtz

stoffel10 0
badge

9 jaar

Daar gaat ook mijn gedachten naartoe . Telkens bij optrekken hoor ik precies een sissend geluid , net drukverlies , maar kheb alle buizen al tientallen keer gecontroleerd en kzie nergens een scheur , geen sporen van olielekkage enz .. Kvermoed sissend geluid van konstant circuleren van en naar egr . Dit geluid is zeer goed te horen wanneer ik bvb met ruiten naar beneden in bebouwde kom rij tussen huizen links en rechts van mij . in dezelfde frequentie rookt de auto dan ook grijs/zwart . Het roken is enkel bij optrekken , niet bij een constante snelheid .

Kvermoed te weinig drukopbouw door openstaande egr , kga deze week demonteren . Ik hou jullie op de hoogte .

Grtz

stoffel10 0
badge

9 jaar

Waarom laat je niet bij de dealer of een garage de inlaat afpersen door middel van lichte druk op het inlaat systeem of rookmachine.

De eerste EGR waren slecht maar die zal al vervangen zijn.

Highway 745
badge

9 jaar

Hoy

Eigenlijk nog zo geen slecht idee van jou Highway ! Idd de egr is over 3 jaar al eens vervangen geweest !!

Khou jullie op de hoogte

grtz

stoffel10 0
badge

9 jaar

De eerste hadden een probleem en Volvo heeft ze laten aanpassen. Na montage moest je ook SW upgrade.

Ik ben al een tijdje weg bij volvo maar een sis geluid van de EGR? haal de stekker er eens af en kijkt wat er dan gebeurt?
Zo ver ik het nu kan beoordelen heb je een luchtlek.
Heb je de vacumkleppen (2 stuks) gecontroleerd. Ze worden bij Volvo gangmakers genoemd.
Vacuumslang met een vacuumpompje gecontroleerd?

Highway 745
badge

9 jaar

stekker af en op geeft geen verbetering . Update is toen ook gebeurt geweest ; tesamen met vervanging luchtmassameter en gloeibougies .. Wagen is altijd wel goed onderhouden geweest , maar nu krijgt hij toch wa last van kwaaltjes .. vacuumleidingen zijn gecontroleerd geweest , maar hoe test je best de gangmakers ?

stoffel10 0
badge

9 jaar

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet meer weet. heb je zoeken gebruikt? Dit onderwerp is al vaak hier besproken.

Je 2 probleem zit in de deur stekkers. Ik weet niet welke je hebt de eerste waren zonder stekkers later zijn ze met stekkers gekomen. Als je stekkers hebt maak die dan eens los en zet ze er weer op. kans is groot dat het dan tijdje weg blijft. remedie is dan om de stekkers te vervangen. Is een service mededeling van bij Volvo.

Highway 745
badge

9 jaar

vandaag verstuivers laten testen en 1 'slecht ' bevonden .. 1 nieuwe verstuiver gemonteerd maar helaas zonder resultaat . Nog steeds verminderd vermogen bij vollast en zwart/grijze rookontwikkeling ..

Egr nog eens gecontroleerd en laten draaien zonder inox verbindingsbuis naar inlaatcollector . Hier komen geen gassen uit met afgekoppeld fiche egr . Wanneer ik tijdens draaien fiche aankoppel , dan gaat de klep open en heb ik retour naar inlaat !!
Morgen proberen met 2 gangmakers en lmm van andere v50 !

Tweede probleem highway , helaas de deurverbindingen zijn zonder stekkers !!

stoffel10 0
badge

9 jaar

Heb je het inlaatcircuit al gecontroleerd met een rookmachine?

Ok, Als het geen stekker verbinding is dan even uitlezen. De module in de voorportieren zullen een storingscode hebben eventueel kijken voor een SW update.

Highway 745
badge

9 jaar

Vandaag 2 gangmakers verandert ; turbo en stopklep ; zonder resultaat ..

Bumper gedemonteerd voor nazicht lekkages luchtdarmen en intercooler , doch geen lekkages gevonden ..

Rookmachine is nog niet gebeurt ..

grtjs

stoffel10 0
badge

9 jaar

Effe geleden maar toch even de oplossing weergeven ;

Turbodrukleiding vooraan vernieuwd tot aan intercooler , tevens de meeste recente software update laten uitvoeren .

Moeilijk starten kwam van startmotor , was dringend aan vernieuwing toe ( starttoeren waren te laag waarbij hij de neiging had van aanslaan maar toch weer afslaan )

Smoorklep is nog steeds afgekoppeld maar heb hier geen last van .

Rechtse deurslot heb ik compleet vervangen , weliswaar in 2dehands ( kvond een ideale nederlandse site , met uitstekende service , garantie en snelle levering ).
Het vervangen was wel een hel , deurpaneel afhalen is geen sinecure met portier dicht , maar na wat uren sleutel-kap en breekwerk is dit toch gelukt ..

Auto draait nu weer zoals voorheen , hopelijk blijven de pannes nu wat achterwege .

Mvg

Christoph

stoffel10 0
badge

9 jaar

PS ;

Bedankt aan allen die mee helpen zoeken hebben ..

groetjes

stoffel10 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.