Volvo S40: Vervangen Distributieriem 2.d=0d

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie advies nodig. Morgen willen we de distributieriem van onze auto vervangen, S40 2.0d. Zijn hier bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden? Zijn hier zaken anders dan bijv. aan motoren van een VW? De riem van mijn oude Golf4 deden we ook zelf, vandaar.

De waterpomp, riem, rollager(s), spanrol, multiriem etc worden allemaal vervangen.

Thanks!

mamoli

Geplaatst door mamoli (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is een peugeot motor die zowel nokkenas als krukas geblokkeerd word met een paspen.
Alleen bij de krukas is lastig bij te komen. Volvo Vida schrijft voor om startmotor te verwijderen.
Ik zou hem gewoon aftekenen beneden en boven een boortje erin.
Wel de krukas aftekenen want tandwiel heeft iets speling op de spie maar scheelt nog geen tand geloof ik.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 12 jaar geleden

Timing krukas komt wel preccies.
Scheelt geen tand dat klopt maar goed aftekenen is noodzakelijk.
Als krukas paar graden verkeerd staat loopt motor gewoon maar de cruise control werkt dan niet meer.
Waarom dat is daar heb ik geen verklaring voor maar ik weet dit omdat ik dat al eens ervaren heb

mamoli (0), 12 jaar geleden

Hallo allemaal,

De riem is vervangen. Het lijkt alsof de motor iets rauwer loopt, maar dit kan gevoelsmatig zijn. Voor de rest loopt en start hij zoals voorheen, de cruise werkt ook nog.

Als de motor goed loopt en start, kan ik er dan vanuit gaan dat alles goed is gegaan?

Thanks

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.