Volvo 440: vervangen uitlaat, daarna stotteren

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik heb vorige week het voorste stuk buis van mijn uitlaat (de buis die richting de motor gaat) laten vervangen. Sindsdien draait hij niet meer goed stationair en stottert hij wanneer hij langere tijd bij hetzelfde toerental gereden wordt. Verder slaat de motor bijna af wanneer je even veel gas geeft en vervolgens het gas weer loslaat.

Suggesties

robin h

Geplaatst door robin h (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Peter Schouten (0), 17 jaar geleden

Terug naar het bedrijf dat die pijp eronder gezet heeft? Heb je al gekeken of de zaak "luchtdicht" is? Lambda sonde bedrading misschien een beetje los? 3 suggesties, dus je kan weer even vooruit.

suc6
Peter

novita (0) PRO, 17 jaar geleden

b18u ? slangetje map sensor

flow (0), 17 jaar geleden

kun je toch uitlezen of de lambda nog in orde is.

flow (0), 17 jaar geleden

hebben ze de bedrading van je lamda niet kapot gedraait.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

Indien B18U, hebben ze de voorste uitlaatring wel vernieuwd ?? (ik dacht onderdeelnummer 3458510)
Maar de bedrading van de lambdasonde is ook een mogelijkheid.

robin h (0), 17 jaar geleden

Uiteindelijk bleek dat ze de nieuwe lambda sonde er verkeerd hadden ingedraaid. Dat ze de uitlaat scheef gemonteerd hadden en deze met een rupperblokje en tierepje hadden vastgezet (is natuurlijk weggesmolten). Verder is bij de reparatie een vacuumslang stuk gegaan (hoe, dat is mij een raadsel). Hij zoop benzine (1 op 5), maar volgens de Profile monteur was alles dik in orde.
Gelukkig is een vriend van mij monteur en hebben we alles op een ochtendje kunnen herstellen en rijdt hij weer als een trein.
Laatste keer dat ik naar Profile ben geweest, zelfs zoiets simpels kunnen ze nog verneuken.

flow (0), 17 jaar geleden

bij mijn mercedes e-klasse gingen ze uitlijnen,maar mijn merceds heeft van de onderkant plastice afscherm platen,rechts achter hebben ze de plaat gewoon eraf getrokken,toen ik vroeg wie dat gedaan had wisten die klootzakken van niks,voor mij ook al geen profile tyre center,ik dacht dat kwikfit slecht was,maar profile kan er ook wat van.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.