auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S40: Vialle LPI, tijdinterval overgang naar gas

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

Hallo mensen.

ik heb hier een vraag betreft de tijd die de Vialle LPI systeem ekle keer dat ik de motot aan zet nodig heeft om van benzine naar gas over te schakkelen.
iedere keer duurt het hartstike lang, zoeen 2-4 minuten. eerst als die koud is duurt het ca 4 min, en dan (omdat ik veel in de stad rijd) 2-3 min.
hierdoor heb ik 10 liter benzine per week niet aan genoeg.

DE VRAAG: hoe kan ik dit fixen, zodat het na het starten van de motor meteen overgaat naar gas?

Er zijn genoeg Lpg, Lpi installaties die dat doen, maar bij een LPG specialist hoor ik dat het met Vialle systeem niet mogelijk is.

Alvast dank

Geplaatst door

Lazarian (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de oorzaak hiervan is een traag reagerende lambdasonde.

Volvofreak 0

16 jaar

Ik heb al een nieuwe Lambdazonde (bij de dealer gekocht) erop gezet.
wat zou het anders kunnen zijn?

Lazarian 0

16 jaar

Het probleem zit in de regeleenheid. De latere types hadden een snellere overgang naar LPG.
Ik denk dat je deze vraag eens aan een Vialle inbouwbedrijf of een mail naar Vialle.

Zo ver ik weet wilde vialle pas overschakelen op LPG als er een bepaalde tempratuur was bereikt.
(ben hier niet zeker van) Dit is ingeprogrammerd in de regeleenheid en rommelen met bijvoorbeeld de temp sensor zou andere nadelige invloed kunnen hebben.

Highway 745
badge

16 jaar

De lpi installatie van vialle schakelt over bij een temp van 40 graden, als tie warm is is dat dus vrijwel direkt.
Bij de oudere installaties weet ik niet wat de trigger is om over te schakelen.

primera p11 0

16 jaar

mijn 945 BFK2.3 met vaille LPI heeft 4 kilometer nodig bij koude motor voor hij naar gas omschakelt. Bij warme motor varieerd het van een paar seconden tot een minuut.

pe.anro 0

15 jaar

Het lambdasondesignaal is de belangrijkste parameter voor het overschakelen naar gas. Daarnaast heeft de LPE een tellertje die bijhoud hoelang er met het systeem gereden is en vooral welke tussenpose. Bovendien heeft de LPE een aansluiting op de temperatuursensor bij het thermostaathuis. Verbreek de bruin/gele draad bij de temperatuursensor en probeer het dan nog eens.

dank voor je bericht! Ik zal in het wekend eens aan de slag gaan en kijken hoever we komen,

groet,

Peter

pe.anro 0

15 jaar

het probleem is dat de 1e lpi injector speling heeft en daardoor een te arm mengsel produceerd. Dit was ook merkbaar aan de inlaatklep van de 1e cilinder, deze had helemaal geen speling meer. Klepstoter is nu iets ingekort (randje afgeslepen) en een dunnere shim geplaatst zodat een voorlopig uitstel van koprevisie gewaarborgd is. Revisie van de injectoren is een pré!

Bedankt voor al jullie antwoorden.

pe.anro 0

15 jaar

heren, niet doorposten op een oude topic.

Highway 745
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.