Volvo V40: volvo

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

gisteren mijn distributie riem vervangen, starten lopen koude motor! rondje gereden prima!
heden morgen starten zeer moeizaam, uiteindelijk starten en goed rijden met uitzondering van motoremissie lampje en die blijft branden ook na reset.
Wat mij opviel tijdens het plaatsen van de riem dat de vorige monteur een nieuwe markering op de nokkenas tandwiel had geplaatst, deze heb ik genegeerd en de originelen merkteken gebruikt, omdat ik de tanden van de riem niet op het merkteken kon krijgen, in de oude riem, gaf de lm328 een fout met riem 1 tand verschoven, ik dacht hier mee ook deze fout te verhelpen.
Wat nu te doen (alles weer losnemen is natuurlijk een optie)

zeno

Geplaatst door zeno (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Uit laten lezen? Mischien toeval of iets vergeten vast te zetten?

zeno (0), 10 jaar geleden

uitlees code P0325 (aandrijflijn )knock sensor 1 secnic (bank 1 or single sensor)

start niet echt lekker voor het aanslaan een hik , hier snap ik niet veel van. lijkt een beetje backfire timing te laat of te vroeg

denk dat ik alles los ga maken, ik weet niet wat de knock sensor zit, en de riem op de oude merkteken zetten

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Sommige fouten moeten inderdaad 3 x achter elkaar geconstateerd worden.
Dus dat zou best kunnen in dit geval dat het lampje pas bij de 3e start aan ging.

Knock sensor is de pingelsensor die de ontsteking verlaat bij pingelen.
Zit meestal aan de onderkant van het blok. Stekker los genomen en niet terug gezet?

zeno (0), 10 jaar geleden

[quote=oldford]Sommige fouten moeten inderdaad 3 x achter elkaar geconstateerd worden.
Dus dat zou best kunnen in dit geval dat het lampje pas bij de 3e start aan ging.

Knock sensor is de pingelsensor die de ontsteking verlaat bij pingelen.
Zit meestal aan de onderkant van het blok. Stekker los genomen en niet terug gezet?[/quote]
Zou het kunnen komen dat er koelwater over de stekker gelopen is bij het uitbouwen van de waterpomp.
ik heb geen stekkers losgenomen

zeno (0), 10 jaar geleden

Stel dat de riem één tand verkeerd zou staan, zou dat pingelen veroorzaken? heeft de vorige monteur deze correctie hebben uitgevoerd om de storing te maskeren? wat zou de schade/gevolgen zouden kunnen geven, op dit moment heeft de motor 300.000 probleemloos gereden!
Zou ik de bekabeling hebben kunnen beschadigen bij het plaatsen van de distributieriem, ik heb de sensor nog niet kunnen vinden, alleen weet ik dat deze aan de achterzijde van het blok zit.
De motor loopt mooi stationair, reageert wel wat soft op het gas!

zeno (0), 10 jaar geleden

Klaar! de oude merktekens gebruikt, de fabriek merktekens genegeerd, het scheelt één tand op de rechternokkenas, de auto is weer vel, en start soepel.
ik had een OBD 11 scanner geplaatst en kreeg code 335 en 340, dat was duidelijk, pingelsensor leek mij onwaarschijnlijk, omdat deze niet was beroerd.
motormanagement lampje ging na twee keer starten uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.