close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 240: Volvo 240 knarsend geluid, motor blijft lopen bij sleutel uit co

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.1 carberateur

Hallo,
Ik ben in het bezit van een volvo 240 uit 1983 en afgelopen week begon het volgende probleem.

Tijdens onze vakantie in Oostenrijk hebben we op 1 dag de grossglockner en veel b routes door de bergen gereden (de auto was vol beladen en hebben dus veel moeten klimmen en afdalen op lage versnelling). plotseling kwam er een luid knarsend geluid en heb de auto meteen aan de kant gezet en het contact uit gezet. Echter ging de sleutel uit het slot maar bleef de motor met geluid draaien. Dmv snel de koppeling op laten komen ging de motor uit. 10 minuten later nogmaals geprobeerd te starten maar geluid bleef en motor ging weer niet uit.
*(geen controlelampje, geen rookpluim, temperatuur was normaal, geen plas onder auto)

Toen de ANWB 1 uur later arriveerde starte de motor normaal en kon hij niets vreemds constateren (behalve dat het oliepeil onder minimaal was gezakt. Na het bijvullen hebben we onze reis normaal kunnen vervolgen. De dagen hierna was ook geen probleem en hebben onze auto normaal kunnen starten en rijden (1000 km gereden en oliepeil is ook niet meer gezakt).

Deze ochtend (motor was dus koud)was het probleem weer terug tijdens starten). Knarsend geluid en bij het afzetten en uitnemen sleutel bleef het knarsend geluid en de motor lopen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

hansbaijens (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt of je startmotor spontaan gaat draaien of bijft draaien.
Wellicht een probleem met het contactslot, de startmotor of de bedrading er tussen die ergens sluiting mee maakt.

Olie pijl lijkt er niets me te maken te hebben, wellicht gewoon veel verbruikt door het zware werk in de bergen. Had je het pijl nog recent gecontroleerd.

ofstone 0

9 jaar

Hallo,
Er zat inderdaad sluiting in de schakelaar achter het slot (hierdoor sloeg de startmotor aan en ging de sleutel er uit zonder dat de motor stopte).

Ofstone bedankt

hansbaijens 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.