Beste Forum mensen,
Heeft er toevallig iemand ervaring met volvo 440 B18U en LPG
Vragen voor mij zijn, loopt het goed / lang / probleemloos / etc
Ik zit er aan te denken mijn oude karretje om te bouwen naar gas ........
Iedere input is welkom.
Groeten,
Mad Snake
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet niet hoeveel km je al op de teller hebt staan.
maar rond de 2ton zou ik het zelf zeker nooit doen.
om eerlijk te zijn zou ik het nooit doen, maar dat is mijn mening.
moet zeggen dat ik niet veel 440 heb gezien op gas maar wel een paar. bij deze waren op dat moment geen problemen.
ik heb wel bij nieuwere wagens problemen gezien waardoor ik een negatieve mening heb op gas.
wat betreft het goed lopen ligt puur aan of hij op benzine ook perfect loopt.
als hij al niet goed of lekker loopt dan is het gas systeem moeilijk af te stellen.
mijn eerlijke mening is dat de wagen aan de oude kant is. ik kan niet zien hoe de exacte staat is. het enigste is dat ik weet dat ze soms bij de dorpel net voor het achterwiel allemaal naar 15 -20jaar kunnen gaan roesten. verder is deze wagen perfect te noemen. weinig problemen met deze wagen ken ik, mits hij goed wordt onderhouden.
iemand met eigen ervaring met deze auto en gas kan het natuurlijk beter vertellen.
gemiddeld duurt het 5 jaar voordat je een dergelijke investering van ombouwen naar gas hebt terugverdiend, en dus inderdaad goedkoper rijdt. Vraag je eens af wat de staat van de wagen over 5 jaar is, en hoelang je er dan nog mee wil gaan rijden.
Persoonlijk denk ik dat het geld in een putje gooien is. Ikzelf heb ook een gasbak, en weet dat een gassysteem gevoeliger is voor motorslijtage dan een benzinesysteem. Persoonlijk denk ik dan ook dat je jezelf meer problemen op de hals gaat halen dan je zou willen.
Mijn advies, deze wagen niets aan doen. Indien je toch op gas wilt gaan rijden, koop dan een wagen die al voorzien is met een instalatie.
Het is niet alleen het inbouwen van een tank met verdeler etc, maar ook het inregelen, en herkeuring bij de rdw invclusief nieuw kenteken.
Groeten Marcel
Die motor reviseer ik binnenkort. Dus 2 ton wordt weer 0,2 ton :)
Roest idd op de genoemde plaats, wordt ff lassen brrrrrr
Ook dat komt wel goed.
Doe alles zelf, dus geen manuren; is mijn hobby
Heb meerdere auto's waarvan 1 26 jaar oud. Een MB Hymer, 3 liter 5 cylinder (OM 617). En dit oldtimertje bevalt me uitstekend.
Ik hoop dat ik dat ook over mijn Volvo straks kan zeggen.
15 jaar
Als je dan toch het blok open gaat trekken, laat dan geharde klepzetels erin monteren. Dan kan het rijden op gas niet veel kwaad meer, en kun je er nog lang plezier van hebben.
Let er wel op, dat als je zelf gas inbouwt, je de wagen ter keuring zult moeten aanbieden bij een rdw keuringsstation om een nieuw kenteken aan te vragen. Indien inbouw gebeurt door een erkend gasinbouwstation, is dit enkel een administratieve handeling, maar als je zelf gaat sleutelen, zullen ze de wagen willen zien. Houdt hier dus rekening met de extra kosten.
Groeten marcel
precies zoals hellbat zegt. klopt volkomen
wil je de wagen echt restoreren dan moet je inderdaad het gaan overwegen.
ik zelf heb een 480 en rij daarmee rond. wat ik weet is dat ik zelf nooit aan gas begin, geef mij maar benzine heb ik veel meer profijt van.
en verder zou ik dan in het zelfde schuitje zitten. namelijk ik kan het met gemak zelf doen. maar vindt het niet rendabel. over 3-5 jaar een andere auto. dan staat bij deze ook al weer iets meer dan 2ton op (nu 160800km)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar