Hallo allemaal.
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb de spruitstukpakking vervangen want deze was lek en fout gemonteerd door de vorige monteur/eigenaar.
De motor liep weer perfect en voordat ik de pakking heb vervangen bleef de temperatuur onder het midden hangen en als je stil ging staan liep het netjes op tot het midden waanra de fan insloeg.
Na de spruitstukpakking vervangen was de temperatuur de hele tijd net wat hoger dan het midden en de fan slaat dan om de 5 min in ongeveer.
Ik heb er daarna even mee gereden en ook even over de snelweg met 170 en temperatuur blijft staan net boven het midden.
Ik rij weer rustig naar huis denken dat alles weer fijn is en ik zet de auto op de stoep neer en ineens gaat de temperatuurmeter omhoog naar het rode toe ???
motor rookte niet, kookte ook niet naar mijn idee, en de fan draaide ook al niet. maar ik had wel een behoorlijke druk op de koelslangen staan wat ie al had sinds het vervangen van de waterpomp een tijdje terug.
Het expansievaatje was nog steeds netjes op de max, ik heb de dop van het expansievat eraf gedraaid en er komt me geen koelvloeistof om de oren spuiten, en daarna zakte de temperatuur weer richting het midden toe.
Hoe kan dit zo ineens dat de temp meter naar het rode vliegt ???
Koppakking lek?? of heeft de temp meter/voeler ineens kuren? of iets anders?
BVD !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De oplossing van dit verschijnselis (hoe raar het ook lijkt) de massakabel van de accu naar de carosserie goed schoonmaken !!
Dat wil zeggen: massakabel verwijderen en alle raakvlakken goed blank maken, M6 ringen en M6 boutjes vernieuwen en alles weer vastzetten !!
ok bedankt dan zal ik dat eens gaan proberen, want hij ging het nu ook al doen terwijl ik gewoon rustig reed... maar de motor is gewoon netjes op temperatuur en fan slaat om de 5 min in als je hem laat staan. En binnen staat de meter in het dieprood, klopt gewoon niet.
14 jaar
Probleem is opgelost ! ik heb alle massaverbindingen schoongemaakt en beschermt tegen corrosie, hierna ging de temperatuurmeter nog steeds naar het rode toe, daarna heb ik de koelvloeistofsensor achterop blok (1stekker) ook vervangen en deze was idd kapot, want nu doet ie het weer zoals hoort.
Bedankt voor de oplossing
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar